Inlägg från: Sanningssägaren |Visa alla inlägg
  • Sanningssägaren

Världens högsta marginalskatt

Kill bill; Nu försöker du flytta fokus. Varför svarar du inte på frågan istället för att börja prata om de andra partierna?

Du säger att S aviserade en höjning av 3;12 reglerna för att "förmögna" företagare inte ska slippa skatt. Men det gäller ju enbart småföretag och knappast någon större del av de "förmögna företagarna"

Din retorik går inte ihop! Du borde kritisera S för att de inte höjer bolagsskatten för de rika alternativt erkänna att S låter rika företag slippa skatt.

• Sanningssägaren

Nej. Frågan är varför S vill beskatta svenska inkomsttagare högst i världen samtidigt som de rika är helt skattebefriade? De svaga som inte har samma möjlighet att lämna landet om de blir missnöjda utnyttjas skoningslöst och får betala nästan 60% marginalskatt om de lyckas jobba upp sig lite.

S utnyttjar de svaga lönearbetarna maximalt och vill utnuttja de svaga småföretagarna maximalt. Samtidigt slår de sig på bröstet och säger att "de rika" ska betala mer till välfärden.

• Sanningssägaren

Fast var har jag skrivit att jag tycker M gör allt rätt? Det här handlar om sossarna, sluta flytta fokus. Man FÅR tycka annorlunda och ifrågasätta saker ÄVEN fast inget av de etablerade partierna lyfter frågan. Det råder yttrandefrihet i Sverige.

Sveriges skattetryck är det högsta i världen så fort människor passerar brytpunkterna. Därför straffas arbetare som kommit upp sig i hårdast i världen av S. Ändringen av 3;12 var ju just för att hindra företagare att gå runt världens högsta marginalskatter. Det är marginalskatter vi diskuterar.

Samtidigt som alla arbetare som kommit upp sig lite eller jobbar lite över (och om S fick bestämma egenöretagare) får betala världens högsta marginalskatter får alla Sveriges rika företagare gå fria från skatt. S suger ut arbetare som kommit upp sig och medelklassen totalt, samtidigt som de låter de fjäskar ihjäl sig för de rika. Arbetarparti my ass!!

• Sanningssägaren

Att minska marginalskatterna är det enda vettiga som går att göra för stt göra systemet mer rättvist. Det är ALDRIG rättvist att löntagare ska behöva betala upp emot 60% marginalskatt på en löneökning runt modesta lönenivåer samtidigt som de rika slipper. Bara för att S försöker tvinga några fler egenföretagare att betala groteska marginalskatter gör det inte det hela mer rättvist. Antingen gör alla det, eller ingen.

• Sanningssägaren

Jag är själv välbeställd. Jag avbröt min lönearbetskarriärsutveckling och fokuserade min tid på att handla med aktier istället. För S tycker av någon anledning att mitt lönearbete ska beskattas med drygt 60% men mina aktievinster med bara 30%. Arbetarna som kommit upp sig och inte förstår sig på aktier får skatta nästan 60%. S gynnar mig om välbeställd mem spottar på arbetarna.

• Sanningssägaren

Der sjukaste är att det är S, inget annat parti, som säger att de rika ska betala mest. Men de rika betalar minst i S Sverige. S slopade arvsskatten och sänkte bolagsskatten. S går verkligen välbeställdas ärenden.

• Sanningssägaren

Att alla procentuellt betalar lika mycket är rättvist. Att straffa de som ansträngt sig mer än andra kan aldrig vara rättvist.

Svar på tråden Världens högsta marginalskatt