Separera syskon
Jag och mitt ex. har nu varit skilda i 8 år och vi har 2 gemensamma barn. En son på 13 år samt en dotter på 10 år.
Nu under hösten flyttade mitt ex. trots mina protester med sin nya man, barn som är 6år samt bebis i magen som nu födds till andra sidan Sverige, ca 60mil bort från mig.
Våra barn har nu bott hos mig på heltid sen de flyttade för att gå klart terminen här men måste nu välja om de ska bo kvar hos mig el. flytta till sin mamma till våren.
Båda barnen har enorm ångest och har jättesvårt att välja. Ett förslag som min son har är att separera honom och hans lillasyster. Då skulle det kännas bättre för honom då han vet att ingen av oss blir lämnade ensamma. Han tycker också att hon är en jobbig lillasyster och de har inget gemensamt mer än att de är syskon och han tror inte att hon skulle bry sig, men hon älskar honom väldigt mycket och ser upp till sin storebror trots att de inte gör mycket tillsammans till vardags.
Har jag fel i att göra allt för att hindra dem från att separera dem från varandra el. är det bara jag som förstorar upp, är pesimistisk och oroar mig för mycket?
Tack för era synpunkter samt höra era erfarenheter!