• Snuttis2

Dålig sömn 6 månaders

Spontant så säger jag att tyvärr kanske du får vänta, han kanske inte är redo än?

Vet att du vill höra något annat men han är fortfarande väldigt liten o om han nekas närhet finns det risk att du stör hans utveckling o han blir mer otrygg när han blir äldre.

Men ?herre Gud ? jag förstår dig till fullo.

Vi hade vänner vars barn var det lugnaste o självständigaste som den jord skådat , han vara åt o sov o sa inte ett knyst! Så vi räknade med ett sådant barn när vår son kom- det blev en chock !!! För han är intensiv högljudd o vill hela tiden sitta på oss.

Han är fyra månader nu o jag tänkte att han skulle sova själv på rygg enligt alla världens rekommendationer , o att vi som par skulle få lite egen tid varje dag när han sov!

Första månaderna försökte vi med säng o babynest men han bara vaknade skrek o skrek. Sen fick han istället sova på mitt bröst o sedan har vi kunnat fasa vidare till att ligg amma o sova brevid . Nu går han dock igenom utforska världen fasen o har blivit mer orolig igen så tutte tutte tutte kretsar vår vardag runt just nu..... tröttsamt men en fas likt så många andra. Sova ensam gör han bara korta korta stunder o vaknar snabbt .

Har tänkt försöka lite mer när han verkar tryggare igen men då börja med de korta sov pauserna som han har på dagen för att inte skapa sömnbrist o störd rytm om han sedan vaknar.

Ensam tid med maken får vi nog ta barnvakt för närmsta månadern känns det som!

Svar på tråden Dålig sömn 6 månaders