Första barnet
Sandrajac skrev 2017-12-05 16:27:06 följande:
Ni som varit gravida förut eller kommit en bit in i eran graviditet. Hur tacklar man oron över om den lilla verkligen finns och mår bra i magen innan man fått se? Jag är i vecka 5+3 och är jätte orolig att de inte ska finnas något i magen eller att något är fel. När får man göra de första ultraljudet? Jag har hört att vissa fått göra de i vecka 8. Tipsa mig om hur jag ska råda bot på min oro...
Är gravid med första barnet också men är betydligt längre gången, dock kan jag säga att jag vet inte hur jag tacklade det men självklart var jag jätteorolig. Är bara sån som person... det gick inte att göra något åt det, det enda som lugnade där och då var faktiskt att betala för ett privat ultraljud i vecka 8, men sen oroade man sig inför kub och sen inför RUL också. Först nu efter RUL slappnar jsg av på ett helt annat sätt. Så har inga direkta tips mer än att tänka positivt, oron går för mig inte att plocka bort på nåt sätt tyvärr. Kan dock rekommendera tidigt ultraljud bara för att se, det ökar ju chanserna betydligt när man har fått se ett hjärta slå!