• Drömmenomdig

    Pojke eller flicka? Magens form

    Hej!

    Kan man gissa om man väntar en pojke eller flicka beroende på magens form?

    Vad tror ni om min mage?

    Lägger även in en bild på bebis från 12+3.

  • Svar på tråden Pojke eller flicka? Magens form
  • Mittiprick

    Nej det är klart att man inte kan.

    Och om man skulle kunna göra det så skulle det krävas att man var längre gången. Just nu är ju din gravidmage bara svullna tarmar och gaser. Livmodern är bara nere vid urinblåsan ungefär.

  • ninjamamman
    Drömmenomdig skrev 2017-12-05 20:43:15 följande:

    Har extremt svårt att tro att magen bara beror på gaser och svullna tarmar vid halvvägs fullgången graviditet.


    Hon trodde såklart att du var i v 12 eftersom det var den veckan som stod i ts.
  • EpicNurse

    Det står att ?bilden på bebis? är i v 12+, och då är livmodern precis vid blygdbenet. Ser ingen bild på nån ?bebis? i vecka 12 så får förmoda att det är magbilden som menas.

    Oavsett så kan man inte se vilket kön det är på annat sätt än med ultraljud eller blodprov.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mittiprick
    Drömmenomdig skrev 2017-12-05 20:43:15 följande:

    Har extremt svårt att tro att magen bara beror på gaser och svullna tarmar vid halvvägs fullgången graviditet.


    Nej i fullgången graviditet är livmodern i navelplan. Men du skrev v 12 i din trådstart. Läs igen på dig själv! Du har bara lagt upp 1 bild.
  • ninjamamman
    Drömmenomdig skrev 2017-12-05 20:47:40 följande:

    Läs igen, det står inte alls så


    Jo den enda vecka du skrivit ut i ts är v 12. Lätt att tro att du menar att du är i den v nu då. Förstår att du menar annorlunda men vill du inte att folk ska missuppfatta dig får du vara mer tydlig när du skriver.
  • elyse

    Nej, men myten lever... :) Och jag har haft "pojkmage" med båda mina flickor.

  • Meriall

    Ta bilden bakifrån istället, det är man "ska kolla". Det ju bara en myt förstås men stämde på mig (har barn av bägge kön). Med pojken syntes inte graviditeten bakifrån utan jag hade midja och så. Med flickan pyste magen ut mer åt sidorna.

  • fjärilsmamman
    Meriall skrev 2017-12-06 04:21:42 följande:

    Ta bilden bakifrån istället, det är man "ska kolla". Det ju bara en myt förstås men stämde på mig (har barn av bägge kön). Med pojken syntes inte graviditeten bakifrån utan jag hade midja och så. Med flickan pyste magen ut mer åt sidorna.


    Så var det för mig med. Har två tjejer och två killar.
Svar på tråden Pojke eller flicka? Magens form