• Aiyana

Min kille slog mig igår

Ett sjukt temperament, svartsjuka och slag är en väldigt dålig kombination. 

Din pojkvän kommer säkert vara otroligt ångerfull och lova, lova,lova att han aldrig kommer slå dig igen. Men... en gång är en gång för mycket och hans svartsjuka och temperament kommer med största säkerhet trigga honom att göra det igen. 

Antingen är man typen som slår sin tjej eller så är man det inte. Han har nu visat dig att han är typen som gör det och därför ska du gå på en gång. Väntar du blir det så mycket svårare. Du är så ung och har hela livet framför dig och du är absolut värd bättre. Gör det för din egen skull, för ett bra liv och en bra framtid.

• Aiyana
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-07 10:52:29 följande:
    Jag ska inte acceptera det men jag vet att han har sina orsaker som gör att han är impulsiv och inte kan hantera sitt humör. Det är ingen ursäkt men det ger en lite mer förståelse eller åtminstone medlidande varför han ibland beter sig värre än en sjuåring. Den största delen av dygnet är han dock en väldigt fin människa med bra värderingar (bortsett från hans ordval till mig då). 

Men ibland gör han bara saker så man blir galen. Han kan t.ex. sitta och trycka foten mellan mina ben i soffan när jag pluggar och jag visar eller säger då att han ska ge fan men han fortsätter för att det roar honom jättemycket tills jag tappar humöret och går därifrån. Eller stå framför dörren när jag ska gå ut, därför knuffade jag honom jävligt hårt en gång.

Men han får en chans nu och tar han inte ansvar och hjälp självmant som han ju sa att han kunde så är det väl inte värt att fortsätta. Det har ju inte precis börjat bra idag.
    Det där att han gör dig illa/gör saker mot dig mot din vilja tycker jag är riktigt oroväckande. Jag får en känsla av psykopat när jag läser det, någon som njuter av att göra en annan illa och som vill ha makt över den personen. Att det roar honom är sjukt...

Så tänk dig 100 gånger för innan du fortsätter med honom!!! Hade min dotter träffat någon som honom hade jag blivit galen och sjuk av oro. 
  • Aiyana
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-07 19:35:02 följande:

Om jag inte ger han en chans så kommer jag ju aldrig få veta om han faktiskt gjorde ett misstag som aldrig kommer upprepas eller ej.. mycket kanske just beror på att han är ganska omogen vilket han ju kan ändra.

Men varför är ni så säkra på att det kommer hända igen?

Det känns som att jag har kryddat på lite nu, förstår att det blir lätt att få en bild av vad jag skrivit här jämfört med om ni själva skulle skapa en bild av honom i verkligheten.

Jag menar inte att på något sätt misstro er för ni har troligtvis mer erfarenhet än jag har.

Jag får en känsla av att du försöker försvara honom och rationalisera bort hans dåliga beteende. Och det är mänskligt, du vill helst av allt att ditt liv ska återgå till det normala och försöka lägga det här bakom dig. Att bryta upp och börja om från början är jobbigt. 

MEN - tänk dig noga för i framtiden för jag tycker att du har beskrivit alttför många alarmerande sidor hos honom; hans humör, att han verrkar tycka om att hålla i dig och göra dig ledsen och provocerad, att han är väldigt svartsjuk och har problem med sin ilska och så nu att han slog dig.

Det är också en varningssignal att han inte tar ansvar för det han gjorde utan vill gå på AW och allt ska vara som vanligt. 

Det är ju inte bara det att hans slog dig, det är så mycket annat hos honom som jag uppfattar som väldigt oroväckande. Och kom i håg, du kan aldrig ändra en annan människa. Många tjejer tror att deras kärlek kan få dem att bli hela människor och därmed förändra dem till det bättre. Och de hittar på massor av förmildrande omständigheter för att ursäkta killens beteende. 

Du är ung, du har bara ett liv och fastän att bryta upp känns både skrämmande och jobbigt så ha i bakhuvudet att det är trots allt lättare att gå nu än om flera år, som du då dessutom spillt på fel person Så var verkligen observant på hans beteende och lura inte dig själv med att hitta på försvar för honom. Han får ta fullt ansvar för hur han väljer att bete sig mot dig. 
Svar på tråden Min kille slog mig igår