Anonym (Anonym) skrev 2017-12-18 23:40:04 följande:
Precis.
En hel hop med rabiata mänskor som gör allt för att övertyga ts att göra som DOM vill. Inte ens när ts talar om att det är slut efter nyår, om han inte tillmötesgår henne i hennes krav om terapi, och att han förändrar sig i grunden, duger det.
Vet att jag varit en pain in the ass för somliga här, och lämnar nu tråden.
Hoppas allt löser sig till det bästa för dig ts, hur du än beslutar om vad du skall göra
Jag tycker det är jättebra om du lämnar tråden faktiskt ( utan minsta spår av ironi).
Struntar fullkomligt i om jag enligt dig tillhör dem du kallar för rabiat. Att lämna en elak misshandlande människa är skitjobbigt och en smärtsam process. Det är helt naturligt att TS går fram och tillbaka i sitt tankesätt eftersom hon faktiskt nånstans älskar den här killen. Känslor kan inte bara raderas ut med viljans makt! Hon har själv skrivit att hon blir hjälpt av att skriva här och få stöd (även om man kan utläsa att hon blir irriterad ibland).
Jag har inte som Molly50 själv blivit utsatt, men har bevittnat våld i en relation på mycket nära håll (en släkting) och vet att det är en smärtsam process. Och man kan inte gå utan hjälp av andra.
Ni som upplever att detta blir tjatigt och upprepande, skit i att gå in och läsa då.
Jag har givetvis inget intresse av att TS ska göra som JAG vill, det vore ju helt absurt och ganska narcissistiskt... Jag känner henne inte, men jag känner MED henne. Om jag kan göra något för att på något pyttelitet vis hjälpa henne så gör jag det genom att peppa henne här. Och ja jag tror på karma ;)
Det är tufft och ledsamt att lämna någon, även i det här fallet när hon blivit utsatt för både verbal, fysisk och psykisk misshandel och det behöver ibland få ta lite tid. Det är därför hon faller tillbaka, och det är därför det upplevs som om vi "skriver samma sak hela tiden".
Jag tror på dig TS, du kommer att fixa det här.