Inlägg från: Anonym (ta dig loss!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ta dig loss!)

Min kille slog mig igår

Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 09:54:42 följande:

Vi har precis flyttat in i vår nya lägenhet, min släkt tycker han är perfekt, jag står hans familj väldigt nära, vi har gemensamma vänner nu och jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar honom.

Jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska ta mig till. Han var dessutom dyngrak vilket inte är en ursäkt men det hade varit värre om han var nykter. Jag trodde aldrig jag skulle vara med om det här, att jag var en bra människokännare, men där fick jag. 

Allt du rabblar upp är vad ANDRA tycker! Det är inte DE som lever med honom i vardagen, det gör du och därför är det bara vad du tycker som räknas! 

Din tvekan är redan nu för stor, du säger du inte vet vad du ska göra men alla problem med det praktiska går att lösa. Att resonera som du gör är den farliga inkörsporten till att stanna, testa lite till, ja han hade ju druckit han är inte sån egentligen och bla ,bla, bla.
    Det kan ju hända det inte sker igen på ett halvår och då "glömmer" du det här, tänker att det var en engångsföreteelse men så sker det igen, då är du ännu mer insyltad i att ni ju bott ihop längre då, du blir mer involverad i hans släkt osv. Då känns det bara ännu svårare att lämna. Bättre dra av plåstret fort, som det heter, än att långsamt försöka lirka bort det under en lång tid och tro det inte ska göra så ont. 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 10:25:36 följande:

Jag sa inte det till honom självmant om du nu trodde det. Vi körde "pekleken" och frågan var "vem i rummet har legat med någon i detta rum" och på så sätt kom det fram. Så nej, jag skröt inte om mina ligg.

Varför jag har dåligt samvete är för att jag inte förklarade för honom att det var längesedan och aldrig något seriöst utan istället så ignorerade jag det bara och sa sen så som jag gjorde hemma fast jag märkte att han redan var "sårad". 

Så om nån är sårad får den ge den andra en käftsmäll? Nice relation ni har. Nej TS. Sluta hitta förklaringar till vad som skedde. Oavsett vad du gjorde innan har man alltid ett val att INTE slåss! 

Det är tyvärr någon slags mänsklig reaktion att skämmas trots att det var den andre som gjorde värre. Precis som vid våldtäkter då offret inte anmäler, väldigt ofta av skam, vilket vi andra kan tycka låter väldigt konstigt men det verkar fungera så rent psykiskt. 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (Y) skrev 2017-12-06 10:09:43 följande:
    Du missförstår nog.

Min poäng är att man kan slå en gång eller FLER gånger pga olika anledningar.

Jag säger bara emot att mannen blir ett monster efter första slaget vilket kommer resultera i att han inte kan kontrollera sig mer och slår utan anledning. Som att första slaget skulle få något inom honom att växa och då blir han provocerad av allt.

Nu känner jag inte ts kille, men troligtvis kommer han slå igen ifall hon skryter om sina ligg igen eller gör något annat dumt. Han anser att det är en legitim anledning. Antingen lämnar man eller så förstår man att framför honom tar jag inte upp si och så. Inte svårare än så.

Men folk får det att låta som att en man som slår pga en anledning han anser legitim kommer slå jämt och bara för att, för att dörren är en millimeter öppen eller för att kvinnan råkade ställa sig framför honom vid fel tillfälle. Självklart sker det men det innebär inte att det är så majoriteten män som slår funkar.

Vissa män använder helt enkelt våld i "uppfostringssyfte", dvs pga olika anledningar (innebär som sagt inte att det är rätt).
    Fast jag håller inte med. 
    Om jag skulle hamna i läget att jag av någon anledning sårade min man  skulle han aldrig SLÅ mig! Ingen kille jag någonsin varit ihop med skulle ha gjort så. Det finns med andra ord olika personlighetstyper. Så jag tycker man definitivt ska se det som en kraftig varningssignal att slå första gången. Det finns garantera mängder med män och kvinnor som skulle kunna hejda en impuls att slå. 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 10:40:06 följande:
    Jag skulle ju kunna ge honom ett val att aldrig mer dricka en droppe alkohol eller att gå och prata med någon men det klart jag är rädd att det ändå ska hända igen. Jag tror inte att jag gjorde något värre men jag vet att jag inte var oskyldig om man säger så. Det är förstås ändå ingen anledning men han har ingen annan dålig egenskap förutom den där jävla svartsjukan som kommer fram ibland.. han är rolig, omtänksam, givmild, överraskar ofta med saker eller upplevelser, smart osv. Jag känner inte någon som inte tycker om honom.
    Fast (och nu menar jag verkligen INTE att din kille är det) men, psykopater brukar också vara omtyckta av alla eftersom de är manipulativa och ser till att allt är snyggt utåt. Jag menar med detta att det spelar inte så stor roll att alla andra gillar honom, de ser honom inte hela tiden. 

Men du får väl ta ett snack med honom. Han kanske är villig att gå i terapi för att det här aldrig ska ske igen? Eller att inte dricka, man kan faktiskt leva ett fullt normalt och bra liv utan sprit. 
    Om han bara lovar att det inte kommer ske igen men inte gör någon förändring i sitt liv eller inte tar tag i det tex via en terapeut, så kommer det i princip garanterat ske igen. Kanske  inte nu, kanske inte på jättelänge, men jag tror inte på att bara säga och lova, man måste visa i praktiken att man verkligen gör en förändring. 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-06 13:22:15 följande:

Att han kallar mig hora, jävla fitta osv det är ju mer regel än undantag när vi bråkar och det tar jag väl inte åt mig så mycket av ärligt talat.

Det jag dock kommer att tänka på är att han kan säga att jag är hjärtlös om jag kollar på en film med hemska scener i eller att jag borde gå och kolla om jag har herpes om jag har ett litet munsår osv. Såna saker tar jag dock åt mig av.

Har inte reflekterat så mycket kring vår relation men det är väl det rätta tillfället nu.

Oj! Jag tror jag läste lite slarvigt först för att han kallar dig tillmälen missade jag nog i brådrasket. Det är är verkligen varningstecken! 

Om någon kallade mig hora bara EN gång hade jag dragit på fläcken, ja faktiskt. Det finns faktiskt män som aldrig skulle säga nåt sånt ens när de var arga! Jag har aldrig varit ihop med någon man som använt sådana ord till mig (jag är snart 50) och jag har heller aldrig någonsin kallat dem något liknande. 
    Kallar man folk saker för att nedvärdera dem är det något fel på den som säger det faktiskt. Det räcker inte att säga förlåt efteråt. Detta + att han slog dig = gör slut! 

Du får ju inse att om en person medvetet säger hora eller säger att du måste kolla om du har herpes (underförstått att du fått det via en annan man, antar jag)  så VÄLJER man att med flit nedvärdera dig! Det är ett maktspel och hör man det tillräckligt ofta tror man väl till slut på det. Långsam nedbrytning. 

Nej, inte ok nånstans. 
  • Anonym (ta dig loss!)

Det har inte gått så många dygn, det är inte svårt att vara trevlig under en kort tid. 

Men det här att han inte respekterar dig. Du skrev ex om att han kan sätta foten mellan dina ben och inte ta bort den trots att du säger ifrån, att han skrattar och fortsätter tills du blir arg. Vem fan gör så? Har verkligen aldrig varit tillsammans med någon som ens skulle görs i närheten av något sånt. Fattar du verkligen inte att det är nåt fel på karlen? 

Och att han la sig över dig och du fick panik när han inte flyttade på sig och att han fysiskt är starkare än du så du inte kunde komma loss. VARFÖR flyttade han inte på sig? Förstår du igen, att det inte är normalt att göra så? 

Det finns liksom inget förmildrande med den här mannen i något av dina inlägg! 

• Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-12 18:46:16 följande:
    Vi har inte ens bott ihop i två månader och det är väl tyvärr i samband med det som det blivit värre. Det kan ju dock vara ganska naturligt med eftersom att vi nu varit med varandra i princip konstant de senaste veckorna. Vi är ju inte nyförälskade heller. 

Jag skrev att jag inte orkar gå ut och äta ikväll för jag har varit i skolan sen kl 7 imorse och har jätteont i halsen och känner mig totalt orkeslös. Vad svarar han: Haha fan vad otippat att du bangar i sista sekund men slipp då vi ses hemma sen. Han jag blev kär i skulle frågat vad han skulle köpa med sig hem och gjort det till en mysig kväll ändå. Framförallt efter denna hemska vecka. Fine att han kan tända till och alltid varit väldigt svartsjuk det är okej för mig men inte när han får mig att ständigt gå och må dåligt. 
    Fast jag kan kontra med att när jag och min sambo hade bott i hop i 2 månader så var vi ff helt som på rosa moln, och vi hade varit i ihop ett par år innan (är förresten ff på rosa moln och nu är vi gifta) . Med det vill jag förklara att det ni två har inte är sunt. Att du försöker ursäkta att det blivit värre med att ni ju varit så mkt med varann nu - ja, är inte det vitsen med att flytta ihop? Du hör ju skillnaden. 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-15 12:37:02 följande:
    Det han sa var att folk raggar på mig för mitt utseende och att det kommer försämras. Det han menade var att jag inte har något annat att erbjuda än det, att jag inte har några fina egenskaper eller personlighet. Det är väl mycket värre? Det är ju den man är. Det är ju utseendet med även om det är yta. 

Så för mig är det värre än när han då påstår att jag är lösaktig och ett drinkluder eftersom jag i dom fallen vet att det inte stämmer överhuvudtaget, om det stämde kan jag ju göra något åt det isåfall om jag skulle vilja det. 
    Han är en idiot, du måste faktiskt förstå det nu TS. Sluta vrid på ord och värdera hur illa det är eller inte, det ÄR illa! Punkt! 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2017-12-18 17:57:12 följande:
    Förstår inte vad det är som stör dig om vi går dit och låtsas som att allt är bra? Jag sa att han kunde stanna hemma men det kanske är ett sätt för honom att få visa att han bryr sig, vi är ju fortfarande ett par, även om det säkert tar slut snart.
    Det är ett sätt för honom att låtsas som om det regnar, att hålla skenet uppe inför de andra. Inte för att lappa ihop. 

jag tycker ni kan gå dit men inte för att hålla skenet uppe utan snarare för att tala om sanningen. Att ni kör julen ihop för det verkade  vara det bästa alternativet men att ni sedan ska gå skilda vägar och att ni är öppna med det. Då får ha verkligen chansen att visa om han tänker något annat! 
  • Anonym (ta dig loss!)

Jag personligen hade aldrig klarat av att låsas som allt var bra och ha ett pokerface. kan du verkligen det? 

• Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2018-01-03 21:07:39 följande:

Varför skulle jag inte låtsas om att han lägger upp bilder på tjejer han kladdar på varje kväll? Han skämmer ju inte bara ut sig själv utan även MIG inför mina vänner. Jag kämpar inte men jag tänker inte låta han fortsätta förnedra mig längre. Så det är nog bäst att jag gör som jag känner men tack för hjälpen. 

Så vad skulle du göra då menar du? Ska du kommentera på bilderna är det du själv som kommer framstå än mer patetisk än han gör. Låt du bilderna tala för sig själva. sen kan du hellre prata med vänner som sett bilderna IRL eller ringa dem och berätta. Det hela kommer sprida sig via djungeltrumman, hur taskig han varit mot dig 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2018-01-04 18:08:39 följande:

Om jag gjorde en ny tråd och skrev att min pojkvän var utomlands och att han festar runt med massa tjejer skulle ni då tycka att jag överdriver som blir svartsjuk och att man borde kunna lita på sin partner eller skulle ni tycka att han är dum i huvudet som lägger upp bilder på sig själv och andra tjejer? Om ni bortser från allt annat.

men du har ju en historik! Varför "envisas" du med att ta upp enstaka saker? 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2018-01-05 20:24:02 följande:
    Nej i princip är de enda han har skrivit när han tagit kontakt är att önska gott nytt år och att jag ska se till att vara ledig på söndagen så jag kan hämta dom på Arlanda. 

Jag har alltid tänkt att det är bättre att försöka kommunicera så jag har ju redan försökt skriva hur sårad jag är tyvärr. Hur kan jag? Så jag är den stora förloraren nu medan han lever sitt liv till fullo. Får väl försöka spela oberörd nu istället så gott det går.
    skit i att hämta? han kan ta sig hem själv 
  • Anonym (ta dig loss!)

förslag om parterapi var innan all skit rullade upp sig i tråden. Så mycket konstigt som denne kille gör emot dig berättigar till noll parterapi, anser jag nu. 

• Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2018-01-07 16:50:00 följande:
    Ibland tänker jag att han kan ha en helt annan historia av saken. Att han har en helt annan bild av det som jag har berättat för er. Det är säkert många saker han stör sig på hos mig, om han t.ex. skulle skapa en liknande fråga så kanske inte ni hade varit lika övertygade, då kanske ni till och med skulle tycka att det var jag som var problemet. Jag vet inte hur han tänker eller känner eftersom vi inte har kunnat prata om detta på ett vuxet, normalt sätt men det som är uppenbart är att det inte bara är jag som är arg. Därför tänker jag att han kanske kan öppna upp sig om vi prövat terapi.
    Ja det har han säkerligen, men det spelar ju ingen roll? Din upplevelse är DIN och den är inte underordnad hans. Du har beslutanderätten över hur ditt eget liv ska vara och vad du mår bra av. 

Men även om han har en annan bild av det, hur skulle det hjälpa: han har slagit dig i ansiktet - ja. Han kallat dig hora och annat kränkande - ja. Han verkar vara med andra tjejer på resan och åtminstone äger upp bilder för att få det att se ut så - ja. 

Hur ska han kunna förklara dessa saker så att det låter vettigt? Det går ju inte. 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2018-01-07 20:17:29 följande:
    Jag vet inte ens om han har adhd. Han hade det när han var liten men han har ju klarat en universitetsutbildning utan problem och jag tycker inte han har några symptom förutom att han är impulsiv och har, ursäkta felaktigt uttryck, damp.

Sen ska man nog akta sig för att sätta diagnoser på folk via en tråd på familjeliv. Om han har ODD eller vad det nu är vet nog bara en psykolog efter ett par träffar.
    Förlåt TS men man kan verkligen klara en universitetsutbildning även om man skulle ha ADHD!  
    Och att han är impulsiv är ju precis det vanligaste vid ADHD. Det du kallar damp är det gamla namnet på vad som sedan blev ADHD och om han haft det som liten så är det väl inte speciellt konstigt om han har det kvar  
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2018-01-19 06:06:03 följande:
    Hur sjukt det än låter så var det mitt initiativ.. han började kyssa mig men jag tog det steget längre av en väldigt oklar anledning. Det där skäms jag verkligen över och någon skrev i tråden att tjejer tänder på våldsamma killar men så är det verkligen inte. Att jag var full är ju inte en förklaring men jag får skylla på det. Så jag tror mest han blev väldigt förvånad över min respons och dubbla signaler.
    Som i"Big little lies"? Har du sett serien? Nicole Kidman och Alexander Skarsgård. 

Hon har blåmärken efter hans grepp på armarna, han tar stryptag och slår henne, sen har de hett sex som inte alltid är något hon vill men hon "dras med i det". Tror inte karaktären skulle säga att det är våldtäkt men en utomstående ser lätt hur hans karaktär totalt manipulerar henne genom att vara jättemysig och snäll men sen plötsligt blir han arg över något och efter varje ilskeutbrott har de sex.  Så håller det på så där. De går i terapi och där säger han att han vill ändra på det här men sen blir det bara likadant igen. 
    Det handlar inte om att hon tänder på våldsamma killar utan snarare att de har byggt upp ett mönster som hon har svårt att ta sig loss från. 
  • Anonym (ta dig loss!)

Jag känner människor med ADHD men har svårt att se att de skulle göra alla fel som din kille har gjort. Ok att man kan vara impuls osv men att vara så jävla elak som han varit mot dig i allting - nä- det har liksom inte med diagnosen att göra. 

• Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2018-01-20 18:16:17 följande:

Jag kan säga att jag absolut inte har några drag av people pleaser. Jag tror till och med att jag skapar konflikter i onödan ibland bara för att jag inte kan hejda mig och vara tyst i stället. Det är verkligen ofta jag säger emot eller inte ger med mig.

Dessutom tycker han att jag och mina vänner är rätt omogna vilket jag kan förstå. Det är nog inte jätteroligt för honom att jag kommer hem sent på natten på helgerna och allt som hör till. Det klart han följer med ibland men han tycker ju inte om det utan sitter hellre på en pub. Sen är han dessutom portad från stället vi ofta brukar gå till för att han hamnade i ett slagsmål förut när han stod upp för mig. Därför tror jag inte heller han litar på mig, eller kanske snarare inte på andra runt omkring. Så att då kanske ni förstår honom lite mer. Tänk er själva.

Det är nu jag verkligen har kunnat reflektera kring allting och att jag vet att jag inte har varit en bra flickvän. Hade jag varit det så skulle det här ha varit mycket enklare. Jag har inte visat att han är viktig och att jag bryr mig om honom och att jag gärna vill spendera tid med honom. Sen vet jag även att han tycker jag sitter fastklistrad i mobilen för mycket när det väl bara är vi två, nu gör jag det för att han gör sig i ordning.

Inte varit en bra flickvän???? Nu svänger du på saker igen. Det är, oavsett hur du varit, INTE ok det han gjort! 
  • Anonym (ta dig loss!)
    Anonym (chockad) skrev 2018-01-23 09:06:05 följande:
    Vad ska jag säga? Jo du förresten, för en och en halv månad sen så slog han mig en gång. Varför? Ehm han blev upprörd på förfesten på grund av två killar och sen ignorerade jag honom resten av kvällen när vi var ute och lät andra flörta med mig fast jag vet att han redan mådde dåligt och när vi kom hem så sa jag detta:..! Även om ingen skulle säga att jag får skylla mig själv då så är det precis det många tänker efter att fått hela versionen. Sen även när jag berättat att jag brukar festa med mina vänner rätt ofta utan honom.
    Det är knappast det enda slaget som är hela grejen, det är ju hela hans sätt, allt nedvärderande han kallat dig (som du inte riktigt verkar förstå att det räknas som verbal misshandel), allt annat dumt han gjort. 

Jag har följt tråden från start men jag orkar snart inte längre, du velat hit och dit, försvarar honom mellan varven men sedan säger du att det är ju slut, sen är det "kanske" slut osv. Jag förstår att det är en process och kanske är ni inte helt färdiga med varann förrän om ett halvår eller så. Du verkar ha tråden som en kanal för att bolla funderingar och det är säkert bra för dig, men jag hoppas också att du kan prata mer med din mamma eller någon annan IRL också. 
    Det som gör att droppar denna tråd är just för att du rätt vad det är ska försvara honom. Men jag antar det är så när man varit i en osund relation och inte helt tagit sig därifrån. 
    Jag önskar dig all lycka till TS. Det blir säkert lättare efter att lägenheten är såld, det är nog det stora klivet i det här. 
Svar på tråden Min kille slog mig igår