Min kille slog mig igår
Vi har precis flyttat in i vår nya lägenhet, min släkt tycker han är perfekt, jag står hans familj väldigt nära, vi har gemensamma vänner nu och jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar honom.
Jag vet ärligt talat inte alls vad jag ska ta mig till. Han var dessutom dyngrak vilket inte är en ursäkt men det hade varit värre om han var nykter. Jag trodde aldrig jag skulle vara med om det här, att jag var en bra människokännare, men där fick jag.
Din tvekan är redan nu för stor, du säger du inte vet vad du ska göra men alla problem med det praktiska går att lösa. Att resonera som du gör är den farliga inkörsporten till att stanna, testa lite till, ja han hade ju druckit han är inte sån egentligen och bla ,bla, bla.
Det kan ju hända det inte sker igen på ett halvår och då "glömmer" du det här, tänker att det var en engångsföreteelse men så sker det igen, då är du ännu mer insyltad i att ni ju bott ihop längre då, du blir mer involverad i hans släkt osv. Då känns det bara ännu svårare att lämna. Bättre dra av plåstret fort, som det heter, än att långsamt försöka lirka bort det under en lång tid och tro det inte ska göra så ont.