• Anonym julgubbe

Var bor Jultomten?

Var bor Julgubben?

Han heter egentligen Julgubben, inte jultomten.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var bor Jultomten?
  • Aikido
    BossHoss skrev 2017-12-06 09:55:53 följande:
    NÄJJ
    Nu har du fel.

tomtar/vättar finns visst överallt i natur och hem med olika namn.
    Jultomten är en sorts hyllning till vättarna som alltid ger gåvor till familjer i form av hjälpa på gårdar mm Och på julen hyllade människor dem med julbord och julegröt.

Så Jultomten är en hyllning till våra små vänner vättarna smile1.gif

smile5.gif
    Det är någonting annat då med tomtar och loft. Folk brukar säga det till mig när de tilltalar mig.
  • BossHoss
    Aikido skrev 2017-12-06 18:48:03 följande:
    Det är någonting annat då med tomtar och loft. Folk brukar säga det till mig när de tilltalar mig.
    Aha
    Du menar att du liksom de flesta andra inte alltid har alla tomtar på loftet, då betyder det ju också att de INTE bor på loftet
  • Anonym (Sorry)

Jag är ledsen att göra dig besviken TS, men tomten finns faktiskt inte. Det är en mytisk hittepåfigur.

• Anonym (Absolut)

Schhhh tomten finns visst

• misil

Den riktiga Jultomten bor på nordpolen,sedan finns det personer som sålt sig till kommersialismen och klär ut sig till jultomtar för profitens skull.
    I Sverige vilket är världens mest feministiska land är det djupt problematiskt att jultomten är en snäll man,vilket enligt feminister inte finns,så i Sverige kommer Jultomten framgent döpas om till Julhen.

• Anonym (Jag är ts)

Alltså vad i h**vete svenskar!

Har ni gått i skolan?

Alla vet att Julgubben bor i Finland!

Bara i filmer är han nordpolack.

Man kan besöka julgubben i Rovaniemi.

Ingen bor på Nordpolen.

• Anonym Vad heter han

Han är från Finland, ingen bor ju på Nordpolen.

• Anonym (Rudolf)

"Ingen bor på Nordpolen", mhmm, det är just det Tomten vill att vi ska tro. Tror ni den RIKTIGA Tomten vill ha sånt spring som i Rovaniemi, i sitt eget hem?! Obestämd

Nä, Finland har inte jultomten. De har bara varit duktiga på att marknadsföra sitt varumärke kring Tomten... Det är på låtsas. Riktiga Tomten bor på Nordpolen, det vet varje vettig människa. 

• Anonym Vad heter han
    Anonym (Rudolf) skrev 2017-12-14 15:05:58 följande:

"Ingen bor på Nordpolen", mhmm, det är just det Tomten vill att vi ska tro. Tror ni den RIKTIGA Tomten vill ha sånt spring som i Rovaniemi, i sitt eget hem?! 

Nä, Finland har inte jultomten. De har bara varit duktiga på att marknadsföra sitt varumärke kring Tomten... Det är på låtsas. Riktiga Tomten bor på Nordpolen, det vet varje vettig människa. 

Ni svenskar är bara avundsjuka på Finland.

Amerikaner och Svenskar är de enda som tror att han är från NP. Men ni är okunniga.
  • Aniiee

I Kanada. Om man skickar ett brev till tomten så är det där det hamnar om man skriver "Jultomten, Nordpolen" på kuvertet (Hela/rätta adressen är dock "Santa Claus, North Pole, HOHOHO, Canada"). På riktigt. Man får tillbaka ett svar också, vilket språk man än har skrivit till tomten på.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (Jag är anonym idag)
    Anonym Vad heter han skrev 2017-12-14 14:51:14 följande:

Han är från Finland, ingen bor ju på Nordpolen.

Håller med. Finland är världens bästa land.
  • Aikido
    Anonym (Jag är anonym idag) skrev 2017-12-21 14:29:34 följande:
    Håller med. Finland är världens bästa land.
    Ja så?
Svar på tråden Var bor Jultomten?