• K Kalle

BLIR GALEN!!! Facebook har växlat språk till portugisiska! Hur får jag tillbaka svenska?

OK, jag har läst spanska så jag fattar ju en del, men det är svinirriterande att alla menyer, alla knappar allt är på portugisiska. Vad fasen heter "logga ut" eller "inställningar" på portugisiska liksom.

Hur får jag tillbaka till svenska? Jag har alltså inte gjort något. Det bara hände. SÅ alla inställningar borde vara samma om inte FB ställt om något själva.

• Svar på tråden BLIR GALEN!!! Facebook har växlat språk till portugisiska! Hur får jag tillbaka svenska?
  • nirakanna2

Jag har råkat ut för samma sak, så jag öppnade FB på min och sambons telefoner. Det låg i samma ordning, så då läste jag på svenska på hans och letade upp inställningar språk på hans, tryckte på motsvarande på min och hittade tillbaks till svenska. Har du bara 1 telefon hemma kan du kanske be en kompis/kollega visa?

• Spislucka

Ta hjälp av google translate. Kan nog underlätta. Eller om du har möjlighet så gör du som Nirakanna2 skrev och använder en extra tele för att kolla

• K Kalle

Hehe. Jag sökte på "ändra språk på Facebook" på Google och hittade Facebooks hjälpsida... men den är också på portugisiska.

Svar på tråden BLIR GALEN!!! Facebook har växlat språk till portugisiska! Hur får jag tillbaka svenska?