Intressekonflikt med arbetsgivare
Jag har legat i en längre intressekonflikt med min arbetsgivare i mer än 6 månader där jag anser man gjort en felrekrytering och att min kompetens inte ligger mot denna gruppering, samtidigt som jag under längre tid kommit med förslag för att förbättra verksamheten son inte tagit emot positivt då man ansett jag inte är linje med företagets kultur.
Hur skulle ni se på en arbetsgivare som inte vill komma till en lösning och ser envist på att driva sina frågor med att tvinga sina medarbetare till att jobba med det man är anställd för även om man inte var helt ärliga med arbetsdeklarationen vid rekryteringsfasen?
Företaget är inte villiga att omplacera mig till annan gruppering inom samma avdelning där min kompetens passar in vilket har medfört att jag meddelat att jag letar nytt jobb och kommer lämna i sinom tid när allt är klart.
Då det har dragit ut på tiden av yttre omständigheter så har jag försökt komma till avtal med arbetsgivaren att de löser ut mig med x antal månader då de uppenbarligen inte varit nöjda under min tid som anställd, de vägrar gå med på dessa villkor och väljer att låta mig jobba kvar trots att jag är besvärlig för dem och att jag är på språng därifrån.
Min fråga till er är om det handlar om ren dumhet eller en konstig taktik från arbetsgivarens sida? Som jag ser det så skulle jag med alla medel vilja bli av med en tillsvidareanställd och skulle bli glad om medarbetaren kom med förslag om att säga upp sig själv med betalning x-antal månader förutom uppsägningstiden?
Jag får en känsla att jag har med en arbetsgivare som sakar förståelse eller är så dumt envisa i sin övertro att dem faller på eget bevåg?
Det handlar i detta fall om en stor privat arbetsgivare med runt 8000 anställda med tydliga stelbenta strukturer med total avsaknad av entrepenörsskap