• GrönaDruvan

Biljetter från evenemangstorget

Tänkte vara gullig och överraska min man med biljetter till en konsert för honom och mig.

Ska ge biljetterna i julklapp.

Första gången jag köper biljetter och googlade och såklart kom evenemangstorget upp.

Blir så trött på mig själv att jag alltid gör så impulsiva saker och allt ofta blir fel. Såklart ser jag ju nu efteråt när jag kollar runt att detta är ett företag som säljer andrahandsbiljetter, och såklart till dyrare pris än annars.

Jag får ta smällen att jag betalade 600:- mer än om jag köpt från seriös återförsäljare, men det jag undrar är om någon av er köpt därifrån och upptäckt att biljetterna inte gäller sedan? Hur vet jag att biljetterna går att använda? Fått de som pdf fil...

• Svar på tråden Biljetter från evenemangstorget
  • frokenannorlunda

Kontakta bolaget som håller i tillställningen och berätta om din situation, dom kommer nog kunna svara på det. Eller lokalen där detta ska äga rum, dom brukar också ha koll!

• Kanttant

Ska nog inte vara några problem. De är en seriös andrahandsförsäljare i den meningen att det är riktiga biljetter. Sen använder de sig av fula sätt iom att de köper upp biöjetter för att sälja de dyrare. Men biljetterna du får är legitima alltså.

• Tråkigt misstag

Jag gjorde samma misstag! Tyvärr köpte jag ÅTTA biljetter...

Biljetterna var riktiga, men åh, vad surt det kändes att betala alldeles för mycket pengar! Och oron därtill-ända fram till showen, att biljetterna kunde vara ogiltiga...

• Kanttant

Det man kan göra är att lära sig av sitt misstag. Handlar man från en ny sida online som man inte känner till, googla alltid innan och läs recensioner och andra omdömen.

Svar på tråden Biljetter från evenemangstorget