pernillab skrev 2017-12-07 14:21:45 följande:
Vi testade för katt, hund och soja. Tomat och apelsin har jag också slutat med helt, i samband med att jag blev mjölk och äggfri, haha.
Jo, läkaren sa faktiskt till mig på senaste besöket att ta tillbaka ägg och mjölk i kosten, mjölk har jag inte startat med än då jag tyckte att det ställde till hans mage något fruktansvärt (har provat att provocera vid ett tillfälle och stackarn grät konstant) men ägg har jag ätit lite av den sista veckan och det har faktiskt gjort hans hy värre.. så nu planerar jag att utesluta det helt igen för att se om det är det som gjort hans hy sämre. Är ju en hel djungel att försöka ta reda på om det beror på något eller om det helt enkelt bara är eksem
Usch lider med er! eksem är skitjobbigt!
Har du hört dig för om du kan få lite mer systematisk hjälp med kosten för att utesluta överkänsligheter?
Kanske hos en dietist?
Det bli ju annars lätt att man blir helt knäpp och projicerar och drar förhastade slutsatser. Att han en dag eller två mår lite bättre/sämre kan ju bero på tusen saker och då kan det hjälpa att ha nån som hjälper till att skapa lite systematik i testandet????