• Mamma till S

Illamåendet från .....

Var nyss så orolig över att inte ha symtom till att få ett illamåendet från ...... Får inte behålla nånting, spelar ingen rull hur mkt eller lite jag äter, hur ofta, hur sött, vatten kommer upp, mat likaså. Är såå himla jobbigt.

Har lergigan comp, hjälper ingeting.

Ska hämta ut vanlig comp snart, hur vart ni påverkade av vanlig comp? Mer trött?

I min andra graviditet så gick illamåendet så långt att jag vart inlagd med dropp. Vill inte hamna där igen! Hu...

Ge mig tips, vad göra?

• Svar på tråden Illamåendet från .....
  • avc

Hej! Om du mår så dåligt tycker jag att du ska kontakta vården igen. Primperan funkade bättre än lerg comp för mig, men det finns mer hjälp att få. Tveka inte, sök hjälp! Fy så hemskt med illamåendet, hoppas du mår bättre snart igen. Själv mådde jag extremt illa till v 17 och nu i v 23 är illamåendet tillbaka, men mildare. Nu räcker lerg comp.

• Pion83

Tyvärr har inget hjälpt för mig. Primperan går att använda i andra trimestern men har inte hjälpt mig. Känner ingen skillnad på lergigan lergigan comp. Äter även omeprazol och b-vitamin som sägs kunna hjälpa. I Stockholm har de frångått Ondansetron nu, vilket jag fick under förra grav. Är nu i v 26 och för mig fungerar ett inrutat liv hemma med mkt vila bäst. Så fort jag gör något blir jag sämre.

Förra gången hjälpte kolsyrat vatten och clementiner. Fungerar inte så bra nu så försöker äta lite med små pauser. Och allt som jag kan tänka mig. Är det nå onyttigt som en godis, ja då får det bli det. Kall frukt fungerar bäst för mig.

Svar på tråden Illamåendet från .....