Operationssår i underlivet gått upp, får ingen hjälp
Har opererats i underlivet för ca 5 veckor sen (rekonstruktion av mellangården ). Det var en gammal förlossningsskada som hade läkt fel som skulle lagas . Hade besvär med framfall, tyngdhetskänsla och ansträngsningsinkontinens.
Nu har "såret" gått upp på 2 ställen , dels i mitten av där det är sytt (där är det ett litet "hål" hela vägen in till slidan) och dels i början av där det var sytt (vid slidöppningen). Läkaren som opererade är inte på sjukhuset förrän nästa år nån gång , har varit inne akut och då sa de först att det bara hade gått upp i mitten fast jag kände att det hade gått upp i början också.
Sen stod det tydligen i journalen när jag pratade med en Bm i telefon att det hade gått upp både i mitten och i början. Jag fick antibiotika och ska tydligen komma tillbaks om 3 månader för att det kanske kan läka av sig själv annars får man göra nånting , men isåfall måste jag vänta flera månader efter det på ev ny Op.
Men jag förstår inte , där det har gått upp i början (vid öppningen) kan det ju inte läka ihop av sig själv eftersom sårkanterna inte ens sitter ihop längre?
Och innanför slidöppningen är det inte ens hel "hud"(slemhinna?) utan känner bara trådar och "köttslamsor" . Skulle vilja träffa eller iallafall prata med nån av läkarna som gjorde operationen men det är tydligen helt omöjligt för det finns inga tider . Idag skulle jag fått telefontid med en läkare men ingen har ringt.
Jag kan inte sluta gråta , jag är helt förstörd där nere och allt är mycket värre än innan op. Får de verkligen göra så här efter en operation när det blir komplikationer?
Har bokat tid hos en privat gynekolog men vet inte om de kan fixa det som nån annan har gjort , och om de kan det kommer det kosta jättemycket .
Är så otroligt ledsen .. snälla är det nån som kan ge mig något råd? Vad ska jag göra?