Inlägg från: Tjejhär |Visa alla inlägg
  • Tjejhär

bf augusti

Jag kan verkligen inte förstå att jag är i 6 veckan idag, jag har blivit lite galen och ville kolla om hur snabbt det gick för ett graviditetstest att synas positivt och det syndes efter bara några sekunder :) Jag är så himla nervös men gud så lycklig jag är men illamåendet och yrslen skulle jag helst inte vilja ha. Det känns fruktansvärt att vakna runt tre på nätterna pga att man mår illa. Är det någon som har tips mot illamående så det kan lindras lite

• Svar på tråden bf augusti
  • Tjejhär

Tack för grattis hälsningar , det är mitt första barn och jag är 22 år gammal så jag är ju somsagt jätte nervös över hela situationen men jag har alltid velat ha barn så länge som jag kan minnas och att nu få chansen känns fantastiskt. Grattis till era graviditeter:)

Tack för tipsen om att äta innan man går upp det har hjälpt mycket men dock nu så är jag bara rent utsagt piss slut hela dagarna vilket känns sjukt jag måste ta en vila på en timme ungefär för att orka med dagen.Men något som gör så fruktansvärt ont är bröstvårtorna det är verkligen inte en bekväm känsla och jag kan ju inte gå utan bh hela dagarna då ingen annan i familjen vet om att jag är gravid. Hur berättade ni för era familjer och vänner ? och i vilken vecka?

• Tjejhär

jätte grattis till er alla :)

Jag är snart i vecka 8 och jag mår så fruktansvärt dåligt jag spyr och magen är i uppror och jag har ju IBS så det kanske det är därför magen är ännu värre nu. Jag kan inte förstå att det redan syns på min mage pga att jag är så svullen men jallaf all jag ser verkligen ut att vara i 4 eller 5 månaden är det verkligen normalt?

• Tjejhär
    Apollo13 skrev 2017-12-18 16:55:54 följande:
    Det ska vara normalt att vara extra svullen runt v 8, jag är i v9 och ser ut att va i 4e månaden hehe
    vilken tur då vet jag att det är normalt :)
  • Tjejhär
    Apollo13 skrev 2017-12-18 15:34:35 följande:

Hejsan, är också 22 år och väntar första barnet som är beräknat i slutet på juli så nästan augusti!

Är i vecka 9 nu, allt känns verkligen spännande :D

Jätte grattis till dig va roligt att du är i samma ålder som jag och att det är första barnet :) Var detta en planerad graviditet ?
  • Tjejhär
    mrsLina skrev 2017-12-19 12:28:28 följande:

Hej allihopa!jag är 31 år och min man fyller 27! Vi fick veta imorse att vi ska ha barn. Shit känns helt tokigt att säga det högt! Bf 31/8 men de blir nog helt säkert någongång i september Haha. Första barnet!

Fick plus på äl+8. Känns som otroligt tidigt. Enda klänningarna jag har haft är att jag blivit på dåligt humör lätt, och inte bara med maken utan på arbetskamraterna också. Får typ värmevallningar och upplever att brösten ilar då jag kommer åt dem. (Typ som håller i tänderna)

Jätte grattis till dig :)
  • Tjejhär

Jag tänkte fråga er alla som har barn sen tidigare är det normalt att magen blir total kaos  alltså jag är så upplåst och lös i magen jag trodde jag hade maginfluensa men det har jag inte jag är bara rent ursagt kass i magen. Vet ni något som kan hjälpa mot det för jag kan knappt vara utanför lägenheten

• Tjejhär

Då är man snart i vecka 10 och jag kan inte förstå hur snabbt tiden går , helt otroligt och jag känner verkligen redan nu att jag har som en bulle i buken men sen är ju jag också fruktansvärt svullen i magen. Jag har redan från första början trott jag har väntat en tjej men sen så gjorde jag ett sånt här hemma test med bakpulver och det visade starkt på att det blir en pojke det bubblade enormt och kom en massa skum hade det inte gjort det så skulle det vart en tjej så nu är jag redigt spänd på att få reda på va det är för nått som gömmer sig i magen :) grattis till er alla till era graviditeter

• Tjejhär

Hej alla gravida tjejer hur är det med er alla , jag själv går nu in i vecka 15 på onsdag och jag är helt till mig nu efter att jag sett min lilla ivrig bebis i magen. Hon/han vill absolut inte ligga till under ultraljudet och jag kunde inte hjälpa med att börja skratta samtidigt som jag fick tårar i ögonen. Nu är jag så ivrig att få reda på vad det är som gömmer sig i magen jag tror flicka och gubben tror pojke så om några veckor får vi reda på det. Är det fler här som tänker ta reda på vad det blir för kön innan ?

• Tjejhär
    Vallmofröt skrev 2018-02-06 11:33:56 följande:
    Spännande.. ja va på ultraljud i v 10 och då sprattla även lillingen där inne. Så ja förstår din känsla. Ja har aldrig tidigare me mina andra 2 tagit reda på men denna gång vill ja veta innan faktiskt. Imorgon går ja in i v 14 så ligger 1 vecka efter dig ????
    Gud så roligt Glad hur klarade du att hålla med att inte ta reda på det dem andra två gångerna ? jag skulle aldrig klara det för jag är så fruktansvärt nyfiken .
  • Tjejhär
    mrsLina skrev 2018-02-06 19:37:13 följande:

Jag är i v11 och kunde lyssna med doppler på hjärtljudet här om dagen :)

Så ngt lever iallafall. Magen är mycket spänd och känner att jag börjar få ont i höfterna då jag jobbar (springer mkt på jobbet). Hoppas de försvinner och jag slipper få foglossning så tidigt. :/

Jätte grattis till dig SkrattandeJag kunde också lyssna på hjärtljuden med en doppler , det tog lite tid att hitta men nu när jag är i vecka femton så känner jag var han/hon ligger så jag hittar hjärtljudet med ängång. Det är ju inte roligt att du har börjat få ont så mycket redan hoppas det vänder så du snart känner dig bättre
Svar på tråden bf augusti