Ekonom10 skrev 2017-12-11 09:52:32 följande:
Jag hade fransförlängning i flera år. Väljer man en längd som är naturlig ser det "mascarasnyggt" ut. Väljer man Hollywodd-style blir fransarna väldigt långa och det ser inte naturligt ut. Så klart kan man vilja ha det så ändå. Någon gång testade jag lite längre men det fungerar inte bra med glasögon eller om man utöver en sport där man får fartfvind i ansiktet, ögonen orkade inte hålla uppe alla fransar :)
Jag tyckte det var oerhört bekvämt med dessa fransar. Man var mascarasnygg 24/7 utan att riskera rinnande smink vid jobb framför dator eller vid svettig träning efter jobbet. Och slapp lägga på mascara.
Jag gjorde helt nytt set på ngt erbjudadnde och fyllde sedan på var 3:e vecka.. Varje påfyllning kostade 400 kr om jag minns rätt.
Efter ett par år sa salongen åt mig att hålla upp ett halvår så mina riktiga fransar skulle återhämta sig. Sen kom jag inte tillbaka i rutinen. Uppenbarligen var det inte tillräckligt viktigt ändå. Min salong låg lite dumt till i förhållande till jobb och hem så det blev en tröskel. Kanske går och lägger ett nytt set inför semestern i sommar. Det är ruskigt bekvämt och snyggt.
Jag värderar vilka skönhetsgrejer jag vill göra. Att fixa ögonbryn, fransar och naglar blir både för dyrt och tar för mycket tid. Ögronbryn ger mest "buck for the money" tycker jag.
Senast jag färgade och trådade ögonbrynen färgade jag även fransarna men på mig var det som att slänga pengarna i sjön. Gjorde marginell skillnad.
Så TS, varför inte testa fransförlängning? Det är ju inte så att du måste fortsätta i all evighet, tycker du inte om det är det bara att sluta. Risken är dock att du blir fast i det då det är en toppengrej.
Tack för ditt utförliga svar. Jag håller med om fransfärgning, har gjort det men det gjorde ingen skillnad. Ska testa fransförlängning och se hur det är:)