• sannaaxel

Missfall eller bara en blödning?

Hej!
    Jag är gravid i vecka 7. Under hela dagen har jag haft kraftig mensvärk till och från som har hållit i bara några sekunder åt gången, men har gjort ganska ont. Det har liksom "huggit" till i magen.
    När jag satte mig på toa så fanns det en brun flytning men när jag torkade mig så var det mörkt rött blod och bruna flytningar i. Jag hade blödningar som var som mens i ungefär 2 timmar och sedan försvann det. Har inte ont längre och har endast bruna flytningar. Bör jag vara orolig för missfall eller är det "normalt"? För är det missfall borde det väl blöda längre än så? Men samtidigt hade jag väldigt ont och så var det ganska rikligt med blod ett tag. 

Tacksam för all hjälp jag kan få. 

• Svar på tråden Missfall eller bara en blödning?
  • Nähäru

Tycker det låter som mitt mf i september... Men man har ju hört folk som har blött kraftigt och ändå har barnet fortsatt växa. Håller tummarna för dig. Testa med stickor med en veckas mellanrum så ser du om strecket blir svagare!

• Snuttis2

Det är tyvärr omöjligt att säga men jag tycker nog att det du beskriver låter som ett tidigt missfall. Blödningar kan ju förekomma i tidig graviditet men blödning i kombination med smärta är inget positivt tecken. Graviditeten är ju tidig vilket i sig inte behöver betyda så mkt övriga symtom. Har själv varit drabbad så jag vet oron men du kan egentligen bara vänta och göra ett test om några veckor ifall du är tveksam på om du fortfarande är gravid. Känns det orimligt får du boka ett privat Vul.

Vid mitt tidiga missfall fick jag mensvärk o lättare blödning , sen försvann alla grav symtom ganska snabbt därefter så det var ingen tvekan. Kroppen klarar generellt att hantera tidiga missfall fint. Så Bädda ner dig med godis o en film, vila är det du kan göra just nu.

• Snuttis2

Ett foster är inte större än max 1 cm i v 7, och om graviditeten inte utvecklats som den ska så kan det ju vara betydligt mindre än så. Så kortare blödning kan räcka för att stötta ut det.

Men jag håller tummarna att det går bra för dig.

• Sjuttiosjuan

Haft flertalet blödningar v 6-11 och är nu i v 14. Det behöver verkligen inte vara missfall! Hoppas det går vägen!

• Barbados

Får jag fråga hur det har gått för dig? Har du gjort någon undersökning efter att smärtan och de andra symptomen försvann? Det finns många som får lättare blödningar under graviditeten utan att något är fel, så jag håller verkligen tummarna för att allting gått bra för dig och den lilla bebisen.

Tyvärr har jag just fått missfall efter att jag började blöda... Jag var gravid i sjunde veckan (6+5) när jag fick lätta smärtor i magen upptäckte rött blod på pappret när jag varit på toaletten. Så jag åkte in till gynakuten för att undersöka om något var fel. Men jag hade tur, undersökningen visade att allting var som det skulle. De visste inte var blödningen kom ifrån. Dock var jag inte beredd på att symptomen skulle förvärras väldigt mycket dagen efter... Då började magen krampa rejält, blödningarna tilltog och jag fick allt större klumpar i blodet. Så jag var inne på gynakuten igen och den här gången konstaterade de att jag fått missfall.

Jag hoppas dock att det har gått bättre för er två, att alla symptomen på ett eventuellt missfall försvann och att bebisen mår bra!

Svar på tråden Missfall eller bara en blödning?