Deppig över amning
Heh, nej min son är sju månader om ett par dagar och jag skälv är född i mitten på nittio talet om nu det spelar någon roll, varför den dåliga attityden?
Har heller inte sagt att en liten bebis ska låtas ligga ledsen och hungrig, men har man inte tillräckligt med mjölk får man erbjuda något annat?
Tror absolut inte att dem menade det på någo sätt heller på min BVC att man skulle låta barnet ligga hungrig, utan att om man måste erbjuda bröst så pass ofta som en gång i timma.n har man inte tillräckligt för att mätta. Och då får man erbjuda något annat, ersättning. Det är nämligen inte bra för ett litet barns tarmar och mage att aldrig få vila, och det blir svårt att låta dem vila om man måste hålla på och amma flera gånger i timman. Tror inte BVC skulle ge mig denna infon om det inte stämde.
Marathon amning och amning stup i kvarten I vissa perioder är helt normalt för bebisar och absolut inte skadligt. Läs på lite i nån amningsblogg(typ sagogrynet?) om friamning eller vänd dig till en amningsmottagning om du vill ha mer korrekt information.
Det är däremot sant att det kan dröja längre till nästa matning/uppvak om man ger ersättning då bebisen omsätter bröstmjölk fortare än ersättning. Men vill man fortsätta amma så ska man vara lite försiktig med att introducera för mycket ersättning då det kan störa produktionen och leda till att man får för lite mjölk I längden