barnmorska?
Hej!
Är gravid i v.30 nu, och har haft samma barnmorska sen början av graviditeten. Haft en komplikationsfri graviditet hittills. Detta är mitt första barn.
Det känns (får en känsla av) som att barnmorskan "ska" fråga och göra saker som hon inte gjort dock.. jag är alltså i v.30 och har vart där ett flertal gånger. Inte en enda gång har hon frågat hur jag känner inför förlossningen, känt hur bebis ligger eller liknande. Tycker jag ser trådar då och då om folk som vet redan i v.26 eller liknande hur deras bebis ligger, och tillsammans med BM/läkare har de en plan på snitt OM inte bebis vänder sig etc. Men min barnmorska har inte pratat om detta alls? Det enda vi pratar om när jag är där är hur jag mår i stunden och vad jag ska tänka på för att de besvären ska lätta, sedan tar hon blodtryck, mäter magen, blodsocker etc.
Jag kanske har helfel, det kanske ska vara så! Men det känns som att alla andras barnmorskor är mer ingående och planerande än vad min är. Jag är sådan som gillar kontroll, jag vill gärna veta på ett ungefär hur läget ligger till, om bebis ligger bra eller inte, vad de tror kommer hända, jag vill vara med i processen och gärna ha en ungefärlig plan ifall att.
Hur har era barnmorskor varit som ni haft? Har ni pratat mycket om detta? Det kanske är för tidigt för att prata om eller liknande?