• Anonym (Trött Lisa)

    Varför har män så mycket självförtroende ?

    Spelar ingen roll hur illa det har behandlat kvinnan.De tror att dom är bäst och har chans igen.Nu snackar jag allt från otrohet till misshandel.Ändå tror dom att de är guds gåva till kvinnorna .Vad är problemet?

  • Svar på tråden Varför har män så mycket självförtroende ?
  • Anonym (patriarkatet)

    För att vi är uppvuxna i ett patriarkat där kvinnor alltid bedöms hårdare. 

  • Anonym (Tänk)

    Clue; kolla upp lesbiska som beter sig exakt lika svinigt i exakt samma situationer eller tjejer som utnyttjar pojkvänner som är så kallade "tofflar".

    Det handlar om psykologin hos extremt egoistiska människor med lite eller ingen empati och det kommer från uppfostran. Dom har inte fått gränser satta av föräldrarna, dom har heller inte haft föräldrar som varit så engagerade i att utveckla deras ansvarskänsla och samvete utan dom har fått utvecklats fritt i fel riktning. Antagligen är det också ärftligt så det blir dubbel orsak, både arv och miljö. Lägg därtill till att utnyttja olika könsroller till sin fördel.

  • Anonym (Tänk)
    Anonym (Dude) skrev 2017-12-12 01:25:41 följande:

    Vette fan om jag håller med jobbar på en arbetsplats med bara män mellan 25-60 år.

    Vi diskuterar ofta saker som stressrelaterade symtom, relations problem, svårigheter/oro inför vissa moment i arbetet.

    Kom nyligen på min fru med att vara otrogen och har sedan dess ofta tvivlat på mig själv inom arbetet, som pappa och som hennes man.

    Läser ofta om kvinnors dåliga självförtroende men vill nog påstå att vi gubbar inte heller alltid mår bra eller har det så lätt. Har svårt att sätta mig in i andra människors situationer krävs nästan att man varit där för att veta hur man skulle reagera. Har således aldrig varit i någon dams situation men få damer har varit i min.Tror inte att livet alltid är en dans på rosor för oss herrar för det tror jag inte att livet är för er damer heller.

    Vet inte vad du TS varit med om men hoppas allt ordnar sig för dig


    Verkligen. Både min bror och pappa lider av återkommande depressioner och dåligt självförtroende. Min man blev psykiskt misshandlad (och även slagen några ggr) av sin otrogna fd flickvän. Hon var helt skamlös, blev dessutom stalker när han träffade mig trots att hon lämnat honom för en annan kille och fortfarande var tillsammans med honom. Jag snackar om att hon vägrade lämna ifrån sig nyckeln när hon flyttade så att han fick byta lås tillslut mm...

    Ändå var hon fortfarande stolt och väldigt dominant, nedlåtande och på extremt gott humör sista gången vi tvingades träffa henne.
  • Anonym (ja)
    Anonym (patriarkatet) skrev 2017-12-12 12:42:46 följande:

    För att vi är uppvuxna i ett patriarkat där kvinnor alltid bedöms hårdare. 


    Det var för 50 år sen, nu växer ni upp med en offerkofta och en stark tro att den ger er anledning att bete er minst lika illa som de ni säger er kämpa mot.
  • Anonym (patriarkatet)
    Anonym (ja) skrev 2017-12-12 15:43:55 följande:
    Det var för 50 år sen, nu växer ni upp med en offerkofta och en stark tro att den ger er anledning att bete er minst lika illa som de ni säger er kämpa mot.
    Låt mig gissa, du är man, förmodligen en vit man? Tungan ute
  • Anonym (Trött Lisa)

    Har fyllt 30 år.Och männen blir chockade eller gissar att jag inte har barn.Det är väl därför att de önskar vara nr 1.Är så trött på alla såna män ,det dom jag skrivit förut ochså .Och tyvärr såna finns överallt .

  • Anonym (Trött Lisa)
    Anonym (Tänk) skrev 2017-12-14 18:49:01 följande:

    Spot on. En jävligt priviligerad ung och vit tjej som lärt sig att man inte behöver diskutera vettigt med andra än såna som henne själv, och vita män kan man slippa bete sig mot alls, det är bara att säga "du är en vit man" och sen är diskussionen över.


    Anonym (ja) skrev 2017-12-12 17:20:16 följande:

    Fel, jag är blatte och vänster. Men inte fan spelar det någon roll om man är vit, gul, röd eller blå. Allt som inte stämmer med eran offermentalitet är ju helt åt helvete fel, eller hur?

    Låt mig gissa, du är en ung vit och borskämd tjej som aldrig erfarit verkliga orättvisor men ändå ser dig sjäv som offer?


    Det ska inte handla om mig.Håll dig i saken.Har ingen betydelse om jag är svart eller vit,om jag är offer eller inte.Tråden handlade inte om hur jag ser ut/är.
  • Anonym (Because men)

    För att de är präglade att sedan dagen de föds så ska de vara starka och prestera de ska försörja och skydda, så de bygger upp ett sju helvetes självförtroende (prestationer)

    men är svältfödda på självkänslan (egenvärdet, egenomsorg) och människor som surfar på självförtroendet de måste ständigt hävda sig, hävda sin styrka (våldsamma, agressioner) hävda att de är bra pappa och partner (har en arrogant attityd att alla kvinnor vill ha de) brist på egenomsorg blir automatiskt brist på omsorg för andra.

    Men , det finns kvinnor som också lever på självförtroendet som saknar självkänsla, ta feminister som ett bra exempel.

    Eller svartsjuka flickvännen, eller otrogna frun. Eller våldsamma mamman. Eller trakasserade sambon.

    Varför män tror att de är så bra, För de måste?

    De får inte tycka att de är misslyckade/ svaga/ deprimerad för de ska axla försörjningen och visa på styrka.

    Det är också en lätt fasad att gömma sig bakom, "jag är bäst" och vill inte erkänna sina problem.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Trött Lisa) skrev 2017-12-10 13:25:38 följande:

    Spelar ingen roll hur illa det har behandlat kvinnan.De tror att dom är bäst och har chans igen.Nu snackar jag allt från otrohet till misshandel.Ändå tror dom att de är guds gåva till kvinnorna .Vad är problemet?


    Män bryr sig inte om omgivnings åsikter i samma utsträckning som kvinnor. Det gör att män blir tryggare med bättre självförtroende.
  • Anonym (Trött Lisa)
    Anonym (Man) skrev 2017-12-14 20:49:40 följande:

    Män bryr sig inte om omgivnings åsikter i samma utsträckning som kvinnor. Det gör att män blir tryggare med bättre självförtroende.


    Jag tror att det är så.
  • Anonym (Because men)
    Anonym (Man) skrev 2017-12-14 20:49:40 följande:

    Män bryr sig inte om omgivnings åsikter i samma utsträckning som kvinnor. Det gör att män blir tryggare med bättre självförtroende.


    För att de måste vara längst fram, det förväntas av de att styra och bestämma, att ta plats och ordna saker.

    Men detta är ju generaliserat, idag 2027 är det lika många män som kvinnor som funkar såhär.
  • Anonym (Because men)
    Anonym (Because men) skrev 2017-12-14 21:22:22 följande:

    För att de måste vara längst fram, det förväntas av de att styra och bestämma, att ta plats och ordna saker.

    Men detta är ju generaliserat, idag 2027 är det lika många män som kvinnor som funkar såhär.


    2017* :p
  • Anonym (Trött Lisa)

    Bara för att jag är trevlig,ler och pratar.Det kan lätt misstolkas att jag är intresserad.Men det har hänt flera gånger.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Because men) skrev 2017-12-14 21:22:22 följande:

    För att de måste vara längst fram, det förväntas av de att styra och bestämma, att ta plats och ordna saker.

    Men detta är ju generaliserat, idag 2027 är det lika många män som kvinnor som funkar såhär.


    Nej, det är det inte. Titta på sjukskrivningarna och det är fortfarande överlägset flest kvinnor som vill vara duktig för andra och bränner ut sig.

    Det är en kombination av arv och miljö som gör att män har bättre självförtroende.
  • Pretorian IV
    Anonym (Man) skrev 2017-12-14 20:49:40 följande:

    Män bryr sig inte om omgivnings åsikter i samma utsträckning som kvinnor. Det gör att män blir tryggare med bättre självförtroende.


    Tummen upp på den!
  • Anonym (Tänk)
    Anonym (Trött Lisa) skrev 2017-12-14 20:33:21 följande:
    Anonym (ja) skrev 2017-12-12 17:20:16 följande:

    Fel, jag är blatte och vänster. Men inte fan spelar det någon roll om man är vit, gul, röd eller blå. Allt som inte stämmer med eran offermentalitet är ju helt åt helvete fel, eller hur?

    Låt mig gissa, du är en ung vit och borskämd tjej som aldrig erfarit verkliga orättvisor men ändå ser dig sjäv som offer?


    Det ska inte handla om mig.Håll dig i saken.Har ingen betydelse om jag är svart eller vit,om jag är offer eller inte.Tråden handlade inte om hur jag ser ut/är.
    Så du svarar från två konton i samma tråd. Är det tillåtet? Och varför måste du använda dig själv till att hålla med "ts"? 
Svar på tråden Varför har män så mycket självförtroende ?