Olycklig? deprimerad? adhd?
Hej!
jag skriver i denna tråd för att få reda på om det finns andra som jag, eller som fått hjälp och har en susning vad det är med mig..
Jag har sen tonåren varit deppig är nu 30 år. Har aldrig varit med om något trauma, och jag skulle vilja säga om jag tittar på mitt liv är det inget jag velat ändra. Har familj och släkt som jag älskar, studerar till mitt drömyrke och har inga ekonomiska problem.
Men ändå kan jag aldrig se fram emot nått, känner lycka, jag känner mig liksom tom som en robot som bara finns, jag känner inte så mycket alls.
Jag har känt så, så länge ja kan minnas, och jag har ätit setralin, voxra och nu fluoxetin .. högsta dos nu 60 mg. Men detta hjälper mig heller inte.. det hjälper ju mig en del, att orka med dagarna, men känslan är ändå kvar.
Jag har även gått till en psykolog, detta hjälpte mig att förstå saker lite bättre men i det hela fanns det inte mycket och prata om eftersom jag inte har nått att bearbeta och det höll psykologen med om..
är det någon som känner igen sig? snälla jag vet att det finns värre problem i världen men jag vill bara gå vidare och må bra.
Jag är under utredning för adhd, men jag vet inte, visst jag känner igen vissa symptom i det, men det är väldigt milt såfall..
Om det är någon som har adhd i lättare form hur har ni det?
Nu säger ja inte att jag har det, men vill bara få information.