• trudellutt

Dåligt minne + studier

Hej!

Jag börjande i höstas en YH utbildning. Jag gillar ämnet, fast en del kursen, som webbkunskap är väl inte jättekul. Iaf, jag klarade inte den första tentan och har omtenta imorgon.

Men grejen är att jag har så himla svårt att komma ihåg vad jag läser, det är många termer och begrepp som ska in och hälften sätter sig bara inte.

Jag har alltid haft relativt lätt att plugga, kommit undan ganska lätt.

.

Mitt minne och min koncentrationsförmåga har försämrats drastiskt de senaste åren, misstänker det beror på alla mina depressioner jag haft, ångest men droppen blev nog när jag blev utbränd för 2 år sedan. Har märkt av en stor minnesförsämring sen dess.

Någon med ångest/ varit utbränd som fixat sitt minne?

Äter för det mesta bra. Motionerar inte jättemycket just nu pga tidsbrist(men försöker sporadiskt).

Går också en utredning ang hormonstöringar och migrän(om de har ett samband).

Är så rädd att misslyckas på tentorna pga mitt dåliga minne :(

• Svar på tråden Dåligt minne + studier
  • Anonym (Tipset)

Hur mycket tid läggs på social medier / nyheter

Massa massa random information som matas in i ditt minneskort i huvudet dagligen?

Hur ofta sitter du med fria händer och låter egna tankar sväva fritt?

Hur ofta/ mycket dricker du alkohol?

Ät nötter ,motionera dagligen och sköt sömnen det är mina tips utöver det ovan att vara avkopplad och ha tid att skratta och njuta istället för att mata in massa information hela tiden via mobilen / surfplatta Facebook Tinder Instagram Twitter osv.

Studier visar att humor gör oss skarpa i huvudet och själv tycker jag det stämmer. Ju mer jag skrattar och slappnar av desto lättare att komma ihåg.

Svar på tråden Dåligt minne + studier