• emeliis88

Först plus sen negativt!

Hej!

Jag är en tjej på 29 år som för 6 dagar sen fick en fantastisk överraskning när 2/4 gravtest visade +.

Jag var så glad!!! :)

Mensen var då 2 dagar sen.

Ringde BM och de ville jag skulle avvakta och göra ett nytt test om 14 dagar. Idag kunde jag ej hålla mig så jag gjorde ett och till min fasa är det negativt :(

Min mens är fortfarande borta (-8 dagar) och jag har inte ett en endaste bloddroppe i trosan bara lite genomskinlig flytning.

Är detta ett tidigt missfall?

Brösten ömmar som sjutton men jag har inga andra direkta tecken...

• Svar på tråden Först plus sen negativt!
  • Anonym (Didoo)

Den rosa teststickan känner jag ej till men de andra tre är ju positiva??

• emeliis88

Jo dessa gjorde jag 5/12 och så gjorde jag ett nytt idag med CB digital och det visade ?ej gravid? :(

• Anonym (Didoo)

Jaha! Trodde du menade att två av dessa var negativa.

Skumt. Tänker att även om det är ett missfall så brukar väl inte hormonnivåerna gå ner så snabbt om inte jag minns helt fel. För du tog första testerna och sen nya test 6 dagar senare eller?

• emeliis88

Men jag behöver inte kontakta BM nu då jag endast var i V.5?

Kan man börja försöka igen på en gång eller bör

Man invänta nästa mens?

• Anonym (Ma)

Beklagar. Det brukar kallas kemisk graviditet när det avstannar så här tidigt. Men kroppen har antagligen inte förstått det ännu och då kallas det ibland för ma (missed abortion). Tyvärr inte helt ovanligt. Ofta blir det bara som en vanlig mens då det inte finns något som ska blöda ut så tidigt och ofta går det bra att köra på kommande cykel.

• emeliis88

Okey, tack så mkt för all er hjälp, så värt. Bara att öva på i sänghalmen och hoppas på bättre lycka nästa gång. Allt händer av en mening sägs det ju!

Kram på er

• fyrapunktnoll
    emeliis88 skrev 2017-12-11 15:28:04 följande:

Jo dessa gjorde jag 5/12 och så gjorde jag ett nytt idag med CB digital och det visade ?ej gravid? :(

Så var det tyvärr för mig och det var ett tidigt mf. Hoppas på bättre lycka för dig.
Svar på tråden Först plus sen negativt!