Jag behöver råd..
Hej.
Jag har vetat om sen v4 att jag var/är gravid. Jag och min pojkvän blev jätteglada för det var/är detta vi vill. Vi träffades från och till i nästan 1 år innan vi bestämde oss för att nu kör vi! Under tiden vi träffades blev jag gravid med tvillingar (april 2017) men fick missfall. Efter det slutade vi träffas ca 1 månad men hade kontakt hela tiden. Nu har vi varit tillsammans i 4 månader och jag är i gravidvecka 12. Mina närmsta vänner har jag berättat de för samt min syster och alla är jätteglada och stöttar mig/oss. Problemet är att mina föräldrar har alltid gjort allt för mig, däremot är dom långt ifrån stöttande :( dom vet inte om att jag är gravid för jag vet om att dom kommer trycka ner mig och förklara att jag inte är kapabel att ta hand om ett barn då dom anser att jag är ett själv (blir 23 i april). Pappan till barnet blir 30 i april och det är även hans första barn.
Jag har en skuld till mina föräldrar på ca 40.000kr då jag mådde otroligt dåligt en gång i tiden och satte mig i skulder som mina föräldrar räddade mig ur. Men jag mår mycket bättre nu, trivs på mitt arbete och är allmänt glad och lycklig vilket alla i min omgivning ser och märker. Jag betalar av skulden varje månad så jag gör ju rätt för mig. Vi båda två har fast anställning och boende så pengar är inte längre något problem då vi har ca 17.000kr över varje månad efter räkningarna.
Samtidigt som jag är glad att jag ska bilda familj med mitt livskärlek så mår jag så fruktansvärt dåligt över att jag måste berätta detta för mina föräldrar för jag vill verkligen inte höra deras åsikt..det kommet knäcka mig totalt :( Detta är fruktansvärt jobbigt och jag undrar hur ni skulle berättat det och vad hade ni gjort om era föräldrar började klanka ner på er när ni berättade?