Anonym (sjuktfolk) skrev 2017-12-13 12:04:48 följande:
Folk på familjeliv kan vara riktigt sjuka. Jag tror på allvar att en del använder detta forum som ett sätt att trycka till de som tryckas till kan för att må bättre med sig själv och sitt antagligen miserabla liv.
1.Det är ingen hemlighet att kvinnor som lever i misshandel, sexuell, psykisk you name it ofta är hjärntvättade och nedtrycka till att inte våga/kunna gå ifrån. Så ni som skriver att ni inte kan ta ts på allvar om hon lever med denna man är ju antingen dåligt bildade eller bara rent av elaka.
2.Förnekelse är inte heller ovanligt när man varit med om ett övergrepp. Uppenbarligen är ts ganska säker på vad som hänt då hon tom är öm men önskar väl att hon drömt det hela vilket vem som helst antagligen hade gjort.
Och att ni ens försöker göra narr av henne genom antydningar till hennes sexliv är ett övergrepp i sig. Skäms på er.
Jag själv är extremt okåt när jag sover djupt eller är väldigt trött och hade någon oavsett vem stoppat fingrar i mig utan min vetskap hade jag känt mig otroligt kränkt.
Och till dig ts. Sätt dig ner med din man ikväll. Ta upp detta och även den tidigare incidenten du nämnen och säg du känner obehag och att det är totalt oacceptabelt och se vad han säger om saken.
Så du tycker det är mindre sjukt att utgå från att ens gifta man medvetet vill skada en men istället för ta upp det med honom och se hur han svarar så skriver man ett victim-inlägg och söker sympati för att man inte tar ansvar i sin relation och pratar ! ? Och talar illa bakom hans rygg?
För att inte tala ifall TS skulle berätta åt nära och kära "han gör saker på mig emot min vilja" så han hängds ut och blir utfryst från vänkretser och dömd resten av livet fast allt handlade om ett missförstånd att han gjort det i sömnen eller att de inte har pratat om någonting (,vilket verkar logiskt med) så han provar och ser vad hon reagerar med, eftersom det är enda sättet att kommunicera.
Hade han legat och hållit fast henne mot hennes vilja är det en annan sak då hade jag också tyckt han var en förövare, men ska alla som tar på varandra anmälas för övergrepp gör att partners i relationer inte orkar ta sitt ansvar och säga var deras gräns går, ursäkta mig men kan vi lägga samhällets resurser på riktiga förövaren istället för "min partner tog på mig jag har inte sagt att jag inte ville någon av gångerna men det är ju uppenbart att jag inte vill för jag gillar inte sånt och han borde räknat ut det så nu vill jag att alla ska hata honom och trldtötanee mig"
Var inte i ett förhållande om du inte klarar av egna ansvaret. Du skadar dig själv när du inte visar var dina gränser går det kan du inte skylla på någon annan.
Och oschysst mot honom att skriva såhär fult bakom ryggen när du inte vet någonting om hans perspektiv.
Att anta att alla män som tagit på din partner är förövare i en relation är definitivt det sjukaste som skrivits här, då kan alla män anta att alla kvinnor är dåliga mammor för det existerar med. Eller att de är otrogna och jagar gifta män för det existerar med.