Inlägg från: Anonym (Ugglan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ugglan)

Han tog på mig.. Tror jag..

Anonym (Jag) skrev 2017-12-12 10:51:54 följande:

Jag VAKNADE ju inte, inte tillräckligt för att vara vid medvetande iaf.

Första gången är många år sen, jag mådde dåligt av andra saker då och hade verkligen ingen ork att ta upp något, så jag valde att låtsas som jag inte märkt något. Den gången var det bara utanpå kläderna dock.

Om du vill ha sympati att din man ska ha sexuellt förgripit sig på dig får du inga tröster härifrån, däremot tycker jag synd om din man som har en partner som söker andras bekräftelse på ett forum istället för att prata med honom då det är honom det gäller och han ska få veta dina känslor före någon annan.
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-12 11:13:20 följande:

Vidrig kommentar.

Enkelt sagt när du bestämt att du är offret, att lämna sin partner i skymundan och misstänka saker om honom innan du pratat med honom innan du gett han en chans att visa att det var ett misstag / missförstånd / olycka /

det anser jag - Vidrigt
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-12 11:42:12 följande:

Skymundan!? Jag har ju inte haft en chans att prata med honom!? Wow, han stoppar in fingrar i mig när jag sover och det är HAN det är synd om!?

Vilket du gör när han kommer hem idag efter jobbet på en gång, eller hur? för man får inga chanser, man tar de.

Hade det varit så jobbigt att du inte kan vänta äger du en telefon och kan höra av dig så han ser det och hör av sig till dig när han kan.

Jag vet som sagt inte situationen från hans perspektiv känns elakt att kasta skit på någon som kan ha råkat göra saker i sömnen en gång, (jag har gjort sexuella saker i sömnen endast en gång) eller någon annan olycka eller missförstånd, viktigaste är att du berättar för honom.
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (Fråga bara) skrev 2017-12-12 12:19:52 följande:

Min man och jag kan aldrig hålla tassarna borta från varandra, och det är fritt fram för båda :) ingen har nog någonsin bett om uttrycklig tillåtelse. Dessutom är det raka rör för alla känslor, så om en mot förmodan inte vill, ja då säger den det. Alla är vi olika, men man måste ju i alla fall kunna kommunicera med varandra om hur man vill ha det eller inte vill ha det. Hade jag haft lätt att känna mig sexuellt obekväm eller utnyttjad så hade jag kommunicerat det ganska omgående.

Samma här, tycker om att man har den tilliten och tillåtelsen och ingen anklagas om det skulle bli en miss, vi är med varandra - inte mot varandra.
  • Anonym (Ugglan)
    Velouria skrev 2017-12-12 23:15:42 följande:

Jag är en sådan person som inte ser min partner som förövare om han pillar på mig när jag sover. Varför skulle jag det? Han pillar när jag är vaken också så jag förstår inte varför han plötsligt ska räknas som förövare när jag sover. Det är ju inte en varulv jag har att göra med, som är en vanlig man på dagtid men som förvandlas till varulv på natten.

Tycker snarare att man bör bli mörkrädd för all överkänslighet och lättkränkbarhet man visar gentemot en sådan normal sak som att bli pillad på av sin egen partner som man ändå har sex med. Är det så jobbigt att bli pillad på så säg det. Fortsätter personen ändå så knäck fingrarna eller nåt istället för en massa gnäll och att framställa sin partner som en riktig våldtäktsman.

Score! Jag tycker det är skrämmande hur långt från ens egna ansvar man kommit genom att blanda in uttrycket victim-blaming när man i ett förhållande blir rädd för att säga: "Älskling jag kände att du fingrade i mina trosor igår, jag vet inte om du var vaken eller sov eller om du trodde jag ville därför säger jag till dig nu att du får inte ta på mig när jag sover, det känns inte okej för mig!"

Okej om hon vaknade upp blodig och kan inte gå, då kan man förstå att hon inte vill gå till sin älskade som gjorde det och säga "jag gillade inte det"

Han tafsar på henne, det är det me too handlar om KOMMUNIKATION - ansvar! Prata säg var gränsen går få bort eventuella normer att "det är okej för hon är min tjej" men nu vet vi ingenting om hans intentioner och jag har bättre saker för mig än att peka ut oskyldiga som våldtäktsmän/ trakasserade förövare så jag påvisar fortfarande att TS bär det största ansvaret och det är inte att skuldbelägga, det är att markera att kvinnor har lika mycket ansvar med kommunikation i sitt förhållande som männen.
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (mor) skrev 2017-12-13 09:12:16 följande:

Man hör då och då om detta fenomen "våldtäkt inom äktenskapet" och man funderar då på KAN det bli en rätts-sak? Hur går bevisföringen till när det knappast duger med DNA-bevis? Mitt råd i ett sådant läge är SKILSMÄSSA. Brutalt och svårt men........ändå

I ett äktenskap:

Om hon anser att hon blivit våldtagen och han inte verkar förstå eller bry sig ja visst är skilsmässa hennes lösning. Hon kan inte förvänta sig att det blir bra med honom om de inte ens kan ha en överenskommelse och öppen dialog om en sån sak. Brutalt och svår ja, fast det är ännu mer brutalt och d ort för en person att stanna i våld om det vore så.
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (g) skrev 2017-12-12 23:56:07 följande:

Nu ska jag berätta något väldigt fascinerande för dig, och jo, det är faktiskt sant! Nämligen det faktum att alla relationer är inte som din. Min sambo trycker inte ner sin hand i mina trosor och pillar utan att kolla ifall jag är med på det först, om han skulle få för sig att göra det när jag sover så skulle jag se det som övertramp, ett rejält sådant.

Du kanske gillar när man pillar på dig, du kanske går igång på att våldtas, men det är fasen inte något för alla.

Fast om en partner är okej med att ligga och sova och bli väckt av mys med killens fingrar på kroppen är det ju inte våldtäkt bara för att nån annan tjej någonstans i detta avlånga land tycker att det går över hennes gränser. Smaken är som baken, man har sina regler i sin relation.
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (sjuktfolk) skrev 2017-12-13 12:04:48 följande:

Folk på familjeliv kan vara riktigt sjuka. Jag tror på allvar att en del använder detta forum som ett sätt att trycka till de som tryckas till kan för att må bättre med sig själv och sitt antagligen miserabla liv. 

1.Det är ingen hemlighet att kvinnor som lever i misshandel, sexuell, psykisk you name it ofta är hjärntvättade och nedtrycka till att inte våga/kunna gå ifrån. Så ni som skriver att ni inte kan ta ts på allvar om hon lever med denna man är ju antingen dåligt bildade eller bara rent av elaka.

2.Förnekelse är inte heller ovanligt när man varit med om ett övergrepp. Uppenbarligen är ts ganska säker på vad som hänt då hon tom är öm men önskar väl att hon drömt det hela vilket vem som helst antagligen hade gjort. 

Och att ni ens försöker göra narr av henne genom antydningar till hennes sexliv är ett övergrepp i sig. Skäms på er.

Jag själv är extremt okåt när jag sover djupt eller är väldigt trött och hade någon oavsett vem stoppat fingrar i mig utan min vetskap hade jag känt mig otroligt kränkt. 

Och till dig ts. Sätt dig ner med din man ikväll. Ta upp detta och även den tidigare incidenten du nämnen och säg du känner obehag och att det är totalt oacceptabelt och se vad han säger om saken. 

Så du tycker det är mindre sjukt att utgå från att ens gifta man medvetet vill skada en men istället för ta upp det med honom och se hur han svarar så skriver man ett victim-inlägg och söker sympati för att man inte tar ansvar i sin relation och pratar ! ? Och talar illa bakom hans rygg?

För att inte tala ifall TS skulle berätta åt nära och kära "han gör saker på mig emot min vilja" så han hängds ut och blir utfryst från vänkretser och dömd resten av livet fast allt handlade om ett missförstånd att han gjort det i sömnen eller att de inte har pratat om någonting (,vilket verkar logiskt med) så han provar och ser vad hon reagerar med, eftersom det är enda sättet att kommunicera.

Hade han legat och hållit fast henne mot hennes vilja är det en annan sak då hade jag också tyckt han var en förövare, men ska alla som tar på varandra anmälas för övergrepp gör att partners i relationer inte orkar ta sitt ansvar och säga var deras gräns går, ursäkta mig men kan vi lägga samhällets resurser på riktiga förövaren istället för "min partner tog på mig jag har inte sagt att jag inte ville någon av gångerna men det är ju uppenbart att jag inte vill för jag gillar inte sånt och han borde räknat ut det så nu vill jag att alla ska hata honom och trldtötanee mig"

Var inte i ett förhållande om du inte klarar av egna ansvaret. Du skadar dig själv när du inte visar var dina gränser går det kan du inte skylla på någon annan.

Och oschysst mot honom att skriva såhär fult bakom ryggen när du inte vet någonting om hans perspektiv.

Att anta att alla män som tagit på din partner är förövare i en relation är definitivt det sjukaste som skrivits här, då kan alla män anta att alla kvinnor är dåliga mammor för det existerar med. Eller att de är otrogna och jagar gifta män för det existerar med.
  • Anonym (Ugglan)
    Anonym (Jag) skrev 2017-12-13 17:12:14 följande:

Vad är det du inte fattar med att han VET vad jag gillar och inte!?

Jag vaknar med starka obehagskänslor och skriver ett inlägg för att ventilera. Hoppas inte att någon kommer till dig för råd irl.

Har du sagt att du inte vill att han tar på dig när du inte är vaken? Vissa är okej med det och har inga problem med det. Är han respektfull i relationen i övrigt eller menar du att du är utsatt för våld/ kränkningar/

är du rädd för honom?

Missförstod dig, du var så luddig i inlägget och det är lika många förövare som vill hänga ut oskyldiga människor som det är förövare som är skyldiga så därför ville jag inte bara döma ut din man när du säger att du ingen av gångerna pratat med honom om att han tagit på dig när du sover.
  • Anonym (Ugglan)
    Velouria skrev 2017-12-13 19:13:21 följande:

Eller hur.

Vidare ser jag inte TS som något offer överhuvudtaget, så victim blaming känns lite som fel begrepp här.

Nä men direkt man ser "Victim-blaming" luktar det feminist och rabies.

Om vi nu ska bestämma vem som är offer så tycker jag mannen som får skit inte vet om nånting om vad TS hans fru känner och alla sitter och kallar han förövare och våldtäktsman är mest utsatt, kan vi få hans version? Att undanhålla sån här pass viktig information det är psykiskt våld mot någon annan. Särskilt när det upprepas.
  • Anonym (Ugglan)
    Velouria skrev 2017-12-13 19:19:26 följande:

Nämen säger du det, rödstrumpa? Jag vill upplysa dig om en liten sak som kan ha undgått dig pga dålig människokännedom från din sida: nämligen att motsatsen till ditt förhållande inte är att gå igång på våldtäkt. Nej nej...Motsatsen är att ha en sund inställning till ett förhållande och sin partner. Men du är för rädd och osäker så du måste ha en påskriven samtyckesblankett för allt. Naawww!

Haha lite roligt att om jag gillar något en annan tjej inte gillar så betyder det att jag vill bli våldtagen. Antingen missade människan vad våldtäkt betyder eller så generalisering hon att alla kvinnor blir våt av samma sak som henne. Det känns ju logiskt. :p

Såhär. Gör vad ni vill i er relation Häng varandra i köttkrokar om ni så vill om ni gillar det - bara ni har kommit överens om det och vet att kommunikationen i er relation är lika mycket bådas ansvar. Alla gillar ju olika saker, är ju inget annorlunda inom sex?
Svar på tråden Han tog på mig.. Tror jag..