• thisisgood

problem med mamma

hej, min mamma hon kontrollerar oftast min mobil osv för att hon vill se vem som skriver till mig osv. Jag har för ett tag sen skrivit med en kusin som min mamma inte tycker om överhuvudtaget, för min mamma sa att han är inte en bra människa, han är dålig men jag visste inte varför. Men min mamma har kontrollerat min mobil sen dess. Jag har ändå skrivit varför ska jag inte skriva med en person som har samma blod och gener som jag? Min mamma har då tappat tillit för mig. Idag hände det att min mamma såg att jag gjorde något som hon inte vill att jag ska göra för att jag har hjärtproblem, alltså rökt vattenpipa och hon blev jätte sur på mig för det och hon tog min mobil vilket är orättvist för jag behöver den. Och hon går runt och tjatar att jag gör alltid fel, men jag är ung och kan inte va perfekt. Hur ska jag be om förlåtelse och få min mobil tillbaks, och få tillbaka hennes förtroende? Hon har även sagt att jag inte får gå ut med min bästa vän för hon såg på videon att vi rökte vattenpipa tillsammans.

• Svar på tråden problem med mamma
  • faren

Det är inte så lätt att sätta sig in i andra kulturer sätt att tänka och resonera. Antagligen är din mamma bara orolig för att du skall komma i dålig dager, så några i släkten kanske sprider rykten. Du kommer antagligen från en kultur, där man skall bara lite äldre, för att sitta med de andra männen och röka vattenpipa?

• enmamma

Först och främst, hur gammal är du?

Är du fortfarande ett barn får du snällt sköta dig och göra som mamma säger.

• thisisgood

ja det stämmer faktiskt helt, hon har sagt att hon inte vill att rykten sprider sig som du säger. Men hon tyckte att det var dumt det som jag gjorde båda sakarna, men jag vill be om förlåtelse och jag vet inte hur och jag vill ha det som jag hade. För hon litar inte på mig sa hon fast att allt annat går bra för mig skolan osv så säger hon att hon uppskattar inte det om jag gör så här och att hon inte kommer tro på mig. 

• faren

Då kanske hon redan har hört Något? Det är nog bäst att ligga lågt ett tag, och ge henne den respekt hon Behöver? Du vet ju att du betyder allt för Henne!

• thisisgood
    faren skrev 2017-12-12 22:07:57 följande:

Då kanske hon redan har hört Något? Det är nog bäst att ligga lågt ett tag, och ge henne den respekt hon Behöver? Du vet ju att du betyder allt för Henne!

Tack så mycket, men va menar du med det är nog bäst att ligga lågt ett tag?
Svar på tråden problem med mamma