Gått upp 12kg v.23 BM rådde att gå ner?
Hejsan!
Är gravid med vårt första barn, innan graviditeten hade jag en övervikt på ca 10kg pga. en knäskada som gjorde att jag inte kunde träna ordentligt - men åt fortfarande lika mkt =p
Fram till v.14 mådde jag Jätte illa så var tvungen att äta på något Hela tiden och det enda jag inte mådde illa av att dricka var mjölk så gick upp mycket i början pga det. Lagom när illamåendet lagt sig kom foglossningen och nu i v. 23 har jag gått upp 12kg.
Var hos barnmorskan i måndags och fick näst intill en utskällning, hon rådde mig att gå ner i vikt - nu, mitt i graviditeten. Jag vet inte vad jag ska göra för att gå ner heller eftersom jag inte kan träna pga. svår foglossning, kan väl gärna inte dra ner på maten allt för mycket?
Men är det verkligen vettigt att gå Ner i vikt under graviditeten, är 12kg+ i denna veckan helt sjukt eller blåste hon upp en storm i ett vattenglas? Fick en riktig föreläsning om kost och träning osv. tilläggas ska att jag läst både näringslära och legat på elitnivå när det gäller träning, alltid förutom sista två åren varit väldigt vältränad.
Hon fick mig verkligen att känna mig Ännu fulare och obekvämare än jag redan gör. Vad säger ni - är jag bara känslig? /: