• Anonym (bilden)

Är en bild bra morot för viktnedgång?

Tror ni att en bild på hur man skulle kunna se ut som normalviktig en bra morot för att gå ner i vikt?

Jag har hittat en websida där man kan skriva in sin längd och olika viktsiffror, så visar den ungefär hur man skulle se ut id olika vikter. Det blir ju inte exakt för det är en generisk modell som man bara kan ändra hudfärg, hår, ögon, näsa och byststorlek på, men på ett ungefär.

Jag har aldrig sett mig själv normalviktig, jag är överviktig sedan barndomen, och jag vet inte ens om jag våga justera modellen till normalviktig, samtidigt tänker jag att det kanske kunde vara bra för mig att se. Vad tror ni?

• Svar på tråden Är en bild bra morot för viktnedgång?
  • Rumpelstiltskins

För det första. Vad är detta för sida? Kan du länka?

Sedan är mitt tips till dig (Jag har gått ned 23kg) att gilla olika "viktnedgångskonton" på exempelvis Instagram. Speciellt sådana där det publiceras före och efterbilder. Gilla också olika sportprofiler och träningsfreak så du scrollar förbi dessa varje dag. Det var en enorm motivation för mig. Gå med i gruppen träning och kost - följdindröm på Facebook. Det är också en himelens bra motivation.

• Anonym (bilden)
    Rumpelstiltskins skrev 2017-12-14 22:02:50 följande:

För det första. Vad är detta för sida? Kan du länka?

Sedan är mitt tips till dig (Jag har gått ned 23kg) att gilla olika "viktnedgångskonton" på exempelvis Instagram. Speciellt sådana där det publiceras före och efterbilder. Gilla också olika sportprofiler och träningsfreak så du scrollar förbi dessa varje dag. Det var en enorm motivation för mig. Gå med i gruppen träning och kost - följdindröm på Facebook. Det är också en himelens bra motivation.

Tack för tipsen. Jag ska titta.

Här är hemsidan: modelmydiet.com/
  • Anonym (bilden)

Puffar efter fler tankar

• Arbor

Tror på en bild på hur du ser ut nu. Det är ju så du inte vill se ut, vad du vill förändra.

• Anonym (bilden)
    Arbor skrev 2017-12-14 22:49:56 följande:

Tror på en bild på hur du ser ut nu. Det är ju så du inte vill se ut, vad du vill förändra.

Jag ser mig själv i speglar, även helkropps naken, flera gånger om dagen, och det hjälper inte ett dugg. Jag är så van vid att vara överviktig, det är normalläget för mig.
  • JoooDå

Om du skall satsa på moroten så gå på morotsdiet istället.

Billigt, nyttigt och inte många kalorier

• Anonym (bilden)
    JoooDå skrev 2017-12-15 21:41:03 följande:

Om du skall satsa på moroten så gå på morotsdiet istället.

Billigt, nyttigt och inte många kalorier

Lustig du var då.
  • JoooDå
    Anonym (bilden) skrev 2017-12-15 22:26:50 följande:
    Lustig du var då.
    Tack, men ta det seriöst - finns inga kaniner med ölmage
  • Anonym (bilden)

Jag tog i alla fall mod till mig och fick fram de här bilderna.

Så här ser jag ut nu, bmi 47, och det är väldigt nära vad jag ser i spegeln:

Så här blir det vid vikten jag hade när jag började gymnasiet, bmi 31

Bmi 25, det hade jag kanske i lågstadet

Bmi 21. vilket jag aldrig haft ens som barn

Om jag ens kunde gå ner till bmi 31 hade jag varit jätteglad, och under 25 hade varit en dröm. Dags att börja jobba.

• Anonym (bilden)
    JoooDå skrev 2017-12-15 22:33:27 följande:
    Tack, men ta det seriöst - finns inga kaniner med ölmage
    Det får nog bli spenat istället. Jag är allergisk mot morötter.
Svar på tråden Är en bild bra morot för viktnedgång?