• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • e.l.s

Ni som har Behövt köpa ny bh då brösten blivit för stora har ni köpt en amnings bh direkt?

• lussebulle25
    e.l.s skrev 2018-03-23 11:11:07 följande:

Ni som har Behövt köpa ny bh då brösten blivit för stora har ni köpt en amnings bh direkt?

Jag var tvungen att ganska direkt köpa en ny bh (v17 nu) då den jag hade innan graviditeten hade bygel. Började skava och var obekväm direkt!

Stod inne på kappahl och drogs mellan att köpa en amningsbh eller bara en skön (bygelfri) bh. Det blev en skön bh. Tänkte ändå att den kommer jag hinna slita ut innan BF. Och när bebisen väl har kommit kommer mina bröst säkerligen explodera och bli jättestora. Så då köper jag en amningsbh och ser vilken storlek som passar då.

Här är bh:n jag har köpt nu som jag tänkte ha hela graviditeten. Superskön!
    Har köpt ett par stycken och inte en enda bh som det kanske låter haha.

www.kappahl.com/sv-se/dam/bh/seamfree-bygellos-bh/311100

Sen när bebisen har kommit ska jag köpa exakt samma fast amningsbh

www.kappahl.com/sv-se/dam/amnings-bh/2-pack-amnings-bh/786269

• Isathe

Nu börjar den stora nedräkningen, på torsdag ska vi göra RUL. Vi har inte gjort något KUB test så jag börjar bli riktigt nervös. tänk om de ser något fel.

Känner inga fosterrörelser än, längtar så tills dess så man kan få bekräftelse på att den lilla där inne lever....

• emizz
    Jmlwc skrev 2018-03-23 10:21:03 följande:

Rul igår. Flyttad några dagar så nytt bf 16 augusti. Vecka 20 idag.

Och vet ni vad! Det är en tjej!!!!!

Jag är så lycklig! Efter 3 fantastiska killar ska vi få en tjej. Ojojoj pappas plånbok kommer bli tom ;)

Va roligt med en liten tjej!!! Ska på RUL nästa vecka...längtar så jag håller på att spricka
    Ehliaz-09 Alice-11 bebis-18
  • 3hjärtan
    Jmlwc skrev 2018-03-23 10:21:03 följande:

Rul igår. Flyttad några dagar så nytt bf 16 augusti. Vecka 20 idag.

Och vet ni vad! Det är en tjej!!!!!

Jag är så lycklig! Efter 3 fantastiska killar ska vi få en tjej. Ojojoj pappas plånbok kommer bli tom ;)

Vad skoj med en tjej nu då!

Väntar också 4e barnet. Hur gamla är dina pojkar ?
  • 3hjärtan

Nej. Amningabhm kommer behövas bara ännu större
  • Solen2
    Isathe skrev 2018-03-23 14:08:17 följande:

Nu börjar den stora nedräkningen, på torsdag ska vi göra RUL. Vi har inte gjort något KUB test så jag börjar bli riktigt nervös. tänk om de ser något fel.

Känner inga fosterrörelser än, längtar så tills dess så man kan få bekräftelse på att den lilla där inne lever....

Ska också på RUL på torsdag, så spännande! Men så klart lite oroligt också. Vi har gjort kub och där såg man inget ovanligt, vid den tidpunkten. Men RUL är ju en större koll/genomgång.
  • varmlanning

Jag var på Rul idag. Min son kommer få en lillasyster och jag blev så glad! Trodde aldrig att jag skulle få en liten flicka :D nu håller jag tummarna bara för att allt ska gå bra xD

Känner inte ni andra också att det känns som att man inte kommer få se sin bebis på en evighet trots att det bara är ca 20 veckor kvar?! XD

• varmlanning

Förra graviditeten köpte jag nya direkt väldigt tidigt i graviditeten. Jag har något som kallas knölbröst så jag hade extremt ont i revbenen när jag väntade mim pöjk därför kunde jag inte ha något som spände. Så jag körde på kappahl mjuka amningsbhar och de funkade även efter graviditeten i samma storlek.
  • 3hjärtan
    varmlanning skrev 2018-03-23 19:31:23 följande:

Förra graviditeten köpte jag nya direkt väldigt tidigt i graviditeten. Jag har något som kallas knölbröst så jag hade extremt ont i revbenen när jag väntade mim pöjk därför kunde jag inte ha något som spände. Så jag körde på kappahl mjuka amningsbhar och de funkade även efter graviditeten i samma storlek.

Vad är knölbröst?
Svar på tråden Augustibarn 2018