Augustibarn 2018
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Hej!
Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.
Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.
Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.
Välkomna!
Min zombietrötthet har faktiskt lagt sig, men mår fortfarande sååå dåligt på kvällarna, helt däckad och gråtfärdig och vill typ rymma från min egen kropp. Men hoppas det lägger sig så småningom också! Fredag idag, lättnaden! ????
Jag mår också jätteilla fortfarande, kan inte äta middag längre för mitt illamående är värst då, fattar inte hur illamåendet kan eskalera i v13 när man ju ska börja må bättre. :(
Jag mår också jätteilla fortfarande, kan inte äta middag längre för mitt illamående är värst då, fattar inte hur illamåendet kan eskalera i v13 när man ju ska börja må bättre. :(
Wow! Så kul!! Har du tvillingar i släkten? Är det första barnen?
Wow! Så kul!! Har du tvillingar i släkten? Är det första barnen?
Vad kul att så många i gruppen verkar vänta tvillingar!! Måste vara ovanligt ändå? Jag är i slutet av vecka 13 och mår toppen :). Har varit pigg och fri från illamående ett par veckor. Är nästan säker på att jag kunnat känna lite fosterrörelser. Har ibs så kan min mage och alla rörelser i den utan och innan och den här känslan är ny! Som en liten fjäril långt ner i buken känns det. Nu kan man se min mage om man vet om vad som finns i den. Annars tror man nog bara jag är lite mullig.
Skönt att ni andra också börjar må bättre nu! Ända gången jag mår illa är om jag varit igång heeela dagen utan paus och sovit kasst. Då mår jag lite illa på kvällen. Men annars behöver jag inte ens vila efter jobbet och jobbar ändå med småbarn :).
Äter ni också så ni skäms?? Alltså Gud. Jag som skulle vara nyttig i min graviditet, är nyttig annars. Men det händer ju inte. Snabbt ska det gå, då blir det karameller eller kex.
Hej allihopa! Hoppar in här, gravid med första barnet i v.12. Har en fråga angående järnbrist, var hos bm förra veckan och tog blodprover och fick hem ett brev nu för några dagar sen om att jag skulle börja med järntabletter direkt. Det stod att mitt järnvärde ligger på 5 och alla jag pratat med säger att detta måste vara någon felskrivning eller liknande då det knappt går att ligga så lågt, så min fråga är om det är någon som vet vad man ska ligga på/ vad räknas som lågt? Har googlat runt men inte blivit något klokare.. Har naturligtvis varit och köpt järntabletter så hoppas det går upp nu i vilket fall som????
Hej allihopa! Hoppar in här, gravid med första barnet i v.12. Har en fråga angående järnbrist, var hos bm förra veckan och tog blodprover och fick hem ett brev nu för några dagar sen om att jag skulle börja med järntabletter direkt. Det stod att mitt järnvärde ligger på 5 och alla jag pratat med säger att detta måste vara någon felskrivning eller liknande då det knappt går att ligga så lågt, så min fråga är om det är någon som vet vad man ska ligga på/ vad räknas som lågt? Har googlat runt men inte blivit något klokare.. Har naturligtvis varit och köpt järntabletter så hoppas det går upp nu i vilket fall som????
Är nog järndepåernas värde. Nåt nytt dom börjat kolla.