• Trolletsunge

Gravid fast mens eller missfall?

Hej! Sitter och är väldigt orolig och förvirrad.. Jag och min sambo har precis börjat tredje månadens försök att bli med barn. Jag hade mens ungefär 9-13 november och sedan nu 7-11 dec. Eftersom mensen kom som den skulle för 1v sedan så gjorde jag inget gravtest. Mensen var som vanligt för mig - gjorde ont och blödde mycket första dagen. Den slutade i måndags och i tisdags och i torsdags hade vi sex. Efter torsdagens (natten till fredag) sex har jag haft bruna flytningar och som mensvärk. Googlade massor igår kväll och kände mig säker att jag hade någon cysta. Men så imorse gjorde jag ett gravtest bara för att utesluta. Då plussar jag!! Har jag fått ett missfall och därför plussar eller kan jag vara gravid? Ska tillägga att jag fått inflammerat tandkött som jag också googlat på vilket är vanligt vid graviditet och därför jag ändå gjord testet. Är 34 år och har gjort två aborter i 20 års åldern.

Min sambo är på jobb tills imorgon kväll och det är lördag så jag kan inte gå till barnmorskan. Är så jobbigt att inte våga vara glad... Jag har fortfarande lite värk och bruna flytningar (de började efter sexet i torsdag natt). Hoppas någon känner igen sig??

• Svar på tråden Gravid fast mens eller missfall?
  • Trolletsunge

Ingen som varit med om liknande? Alltså fått en regelbunden mens men ändå varit gravid? Om det var ett missfall kom den ju på dagen jag skulle få mensen.. Vet inte vad jag ska tro..

• Kiwimix

Jag tog ut min spiral den 13 nov, hade då under 2 dagars tid en microblödning. Runt den 11 december hade jag rosa flytningar i 2 dagar. Den 22 december plussade 1+2 jag med CB digitala test. Igår den 25 december började jag blöda som mens och blöder även idag. Jag sörjer ett Mf men hoppas fortfarande på en graviditet. Ska ta ett nytt graviditetstest om några dagar.

Svar på tråden Gravid fast mens eller missfall?