Inlägg från: HansFinaFruga |Visa alla inlägg
  • HansFinaFruga

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Jag kan bara svara utifrån mig själv och vad du själv skrev. Vem vill gå ovetande...? Jag skulle självklart arg och ledsen men det går inte att jämföra med skammen jag känt för att bli tagen för en blind idiot.

Sen att inte få veta vad min sambo säger om mig till den andra kvinnan skulle vara hemskt.

Jag skulle vilja få välja själv om jag ska bli förnedrad.

Jag skulle vara den andra kvinnan evigt tacksam.

• HansFinaFruga

Hade jag varit sambon till mannen hade jag velat göra allt i min makt för att du i samma ögonblick som du läst detta hade skickat allt du haft på honom.

Hoppas verkligen för sambons skull att du tar ditt förnuft till fånga. Lycka till!

• HansFinaFruga

Om jag utgår utifrån mig igen så...

Jag och sambon har varit tillsammans mååååånga år och har två barn på 8 tillsammans. Vi älskar varandra högt och är varandras stora kärlek. Visst... vi har perioder som det inte är tipp topp jämnt men de perioderna har vi kämpat oss igenom och kommit ur stormar som starka segrare.

Om...

Om min sambo skulle vara otrogen emot mig så måste jag ge honom en Oskar, för han är verkligen kärleksfull och jag känner mig verkligen älskad och uppskattad. Jag känner mig fin inför honom och jag älskar att jag efter alla dessa 16 år känner så här.

Skulle han vara otrogen skulle jag vilja veta.

Veta varför, hur länge, vad är hans avsikter med affären osv.

Skulle vilja veta m han har känslor för henne och om han skulle lämna mig för henne om det inte vore för barnen.

Allt detta är inte för att jag skulle bli förbannad och ledsen för att ha blivit bedragen utan även för att jag inte vill leva med någon som jag uppenbarligen inte kan göra lycklig. Jag vill inte att min sambo ska behöva ha en kärleksaffär på sidan av för att kunna vara den fine sambo och pappa han e. Jag vill på egen hand vara den som får honom lycklig.

Och gör jag inte honom lycklig så skulle jag behöva släppa honom, pga hur mycket jag älskar honom och pga hur mycket hans lycka betyder för mig.

Hur ont det än skulle göra att få veta sanningen, så skulle jag vilja veta.

Det han säger till dig ang deras relation kanske inte är hennes verklighet.

• HansFinaFruga

Jag förstår dina avsikter till tystnaden och jag skulle förstå en kvinna som kontaktar mig om något sådant här.

Jag måste få vara nyfiken och fråga om hans sambo aldrig misstänkt något. Tre år är lång tid och jag kan verkligen inte ens föreställa mig hur man hinner.

Tänk även på hans sambo, att hon, precis som du, förtjänar någon som älskar henne och bara henne. Visst... hon är ovetande skriver du, men det är verkligen så innerligt orättvist att hon inte får ta beslutet själv hur hon vill leva sitt liv och vilket förhållande hon vill ha.

• HansFinaFruga

Åter igen så förstår jag ditt sätt att tänka. Han har verkligen fått dig på fall och du har ju väntat och väntat.

Som du skriver har du haft möjligheten att säga ?jag eller hon? men hon står där och tror att allt är guld och gröna skogar och får inte möjligheten.

Har inte ditt ex varit på vippen och berätta för henne?

Jag hade nog kanske velat göra något sånt om jag varit i ditt ex sits. Han har ju liksom verkligen inte något mer att förlora längre.

Herregud... får lite ont i magen av sånt här faktiskt.

Jag hoppas verkligen innerligt att jag aldrig behöver gå igenom något liknande. Jag älskar verkligen min sambo och vi är verkligen lyckliga, han verkar innerligt lycklig.

Men ja... jag skulle aldrig vilja gå genom vårat liv ovetande.

• HansFinaFruga

Jo men det tror jag nog. Jag blir inte orolig på så vis.

Sambon jobbar som ordningsvakt ikväll och han ska få en ordentligt go kram och kyss när jag hämtar honom. Bara för att jag älskar så jag spricker av bubblet i magen och för att jag är tacksam för att vi är vi.

Man blir lite mörkrädd av alla otrohetstrådar här på FL. samtidigt blir jag lycklig och tacksam för att jag inte går genom något liknande.

• HansFinaFruga

Om du kände o va så innan denne man. Varför...?

För att få den andra kvinnans bild av situationen. Inte för att döma... Många människor undrar nog hur tankarna går. När var hur och varför liksom.

• HansFinaFruga

Hmm... ja det har säkert inte varit lätt alla ggr för dig, men förhoppningsvis har du fått dig en näsbränna och tänker en och miljoner ggr innan du agerar på känslor som inte är ok. Om inte annat för din egen skull.

Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?