Inlägg från: karolina17 |Visa alla inlägg
  • karolina17

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Pentra skrev 2017-12-16 18:25:48 följande:

TS, så du funderar, helt ärligt, på att spräcka en hel familj, med intet ont anande barn, bara för att mannen du prasslar med inte vill bli deltidspappa?! Är du verkligen på riktigt?! Dessutom, du är ju bara älskarinna, inte ens en blivande livspartner. Hur tänkte du?! ... Nej! Du skall INTE berätta! ... Med vänlig hälsning, Pentra

Hon spräcker ingen familj om hon berättar. Mannens ansvar hans familj. Jag hade berättat, men inte gått in i diskussion med hans fru.
  • karolina17
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 18:38:51 följande:

Jag tycker nog att det är han som spräckt sin familj - det har han ju redan gjort under tre år, utan att hon vet om det. 

Jag har inte bestämt mig för vare sig det ena eller andra, men anledningen att vi alls hade en relation var definitivt för att han lovade mig att vi skulle vara livspartners. Han vill dessutom fortsätta vår relation, dock nu utan lögner om att det ska bli vi - jag ska bara fortsätta finnas där. Kommer jag inte göra, han sade att det var vi men att jag bara skulle behöva vänta lite på "rätt tillfälle".

Så vem har spräckt familjen Pentra? Den som hade familjen eller den som köpte hans lögner?

Vad är din avsikt med att berätta? Om du gör och han lämnar sin fru. Hade du då tagit honom?
  • karolina17
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-16 19:04:24 följande:

Ni två har delat detta förhållande i "nöd och lust".....just nu är det "nöd" och då är du beredd att berätta för sambon.....men i "lust" är du beredd att undanhålla detta för sambon...tja du....vad tycker du är rätt?

Vad vill du med ditt "avslöjande egentligen? Tänk efter där ( inte så lätt när man är arg, det förstår jag ) Vill du det ska drivas fram till en skilsmässa så du kan "få " tillbaka din älskare? För i så fall kan jag informera dig om att har han inte valt dig framför sin sambo på tre år kommer han inte välja dig när han blir fri heller. 

Klart han kan välja henne även då han inte gjort de dessa tre år. Han är ju piss rädd för frun antagligen då de har barn tillsammans.
  • karolina17
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 19:25:55 följande:

En del av ekvationen, ja. Han är rädd för att inte få se sina barn.

Ja, för frun håller dem emot honom. Jag vet inte kan bara gissa utifrån de du skrivit , tror inte han älskar sin fru heller. De eparerar ändå i framtiden
  • karolina17
    Anonym (vuxen_man) skrev 2017-12-16 19:48:08 följande:

Han säger faktiskt inte att han skulle slå dig, han säger att han skulle ha dödat dig! 

Och.....en man, som ser att hans barns välmående hotas, kan i värsta fall (för dig) på riktigt gå väldigt långt för att förhindra dig från att göra det. Ha med det i beräkningen.

Verkar som män går långt åt båda håll för att "skydda" barnen från "hot", vara bra pappa. Gick först långt från frun till älskarinnan för ego boost och känslomässig terapi! Tillbaks sen till frun och är bra pappa och partner. Jisses en sån mes han vore om han skulle uttrycka hot mot älskarinnan på det.
  • karolina17

Jag känner igen mig när du skriver äcklad. Han har utnyttjat, ljugit och manipulerat. Har han bett om ursäkt ?

• karolina17

[quote=78280947][quote-nick]Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 22:46:14 följande:[/quote-nick]Åh, han klämde ur sig något om att han inte klarat av att släppa mig, för han kunde inte döda sina känslor...[/quote

Han satt tight då mellan dig och frun och barnen. Oavsett så ljög han. Ber han inte om ursäkt så vet han inte vad älska är.

• karolina17
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 23:19:35 följande:

Ja, så är det ju. Fattar att han hållit av mig mycket, haft mycket omtanke - men när det väl kom till kritan så började han svaja... Nu säger han att han vill ses och prata snart, men jag vet inte vad jag ska prata med honom om. 

Att han lurade mig i 3 år?

Att hans sambo inte vet något?

Att han inte har en aning om vad kärlek är?

Ok så han vill prata. Kanske du ska höja ribban för honom nu. Svara du inte har behov att prata.
  • karolina17
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 23:32:09 följande:

Känner inte jättemycket för att prata med honom längre, så mycket möjligt att det blir mitt svar.

Tillitssvikt är ju inte lättaste att återupprätta.
  • karolina17
    Anonym (Julgrisen) skrev 2017-12-17 16:39:10 följande:

Men du vill verkligen att jag ska ändra mej! Jag sa hur jag ville ha det, inte hur hans fru vill ha det eftersom varken jag eller du vet det. Jag känner inte din älskare och vet inte hur han tänker eller hur deras relation ser ut. . Däremot känner jag min man sen många år tillbaka. Vi har våra regler, våra gränser, vårt sätt att uppträda mot andra. Jag har stigit över gränsen ibland och jag vet varför och hur jag hanterar det. Jag skulle se mellan fingrarna med mycket men inte allt. Din älskare har sitt sätt, kanske har han en deal med sin fru, kanske inte. Vissa har problem i samlivet tex pga ingen lust och tycker det är ok så länge det sköts diskret och de slipper veta, Vissa behöver bekräftelse och tillåts skaffa det, andra är benhårt monogama och skulle lämna för en kyss. Olika.

Din älskare har haft det bra med familj o fru hemma och dej tillgänglig för kravlös sex utan grå vardagsbestyr. Vad som fått dej att nöja dej med andras smulor i tre år är oklart men du var väl kär o naiv. Jag tycker det är patetiskt att "hämnas", du visste att han hade familj så du visste vad du gav dej in på och det kan inte vara någon överraskning att gifta familjefäder sällan vill lämna sin familj. Barnen på bara halvtid och bara 1 kvinna att knulla, vilket nedköp från hur han haft det hittills. Eller sa han att han inte hade ett sexliv med sin fru?????.

Jag förstår om du är besviken på honom eftersom du trodde han var seriös men så här i efterhand när han bekänt färg kan du väl se att du varit naiv? Ha lite stolthet människa, gå vidare i livet istället för att klamra dej fast vid att han vill fortsätta ligga med dej.

"Vilket ned köp". "Deal med frun om att få ha en kvinna vid sidan om" Hade jag varit älskarinnan och berättat för frun och hon inte reagerat desstå större anledning att hävda mig. Handlar väl inte om hämnd utan om att de båda är smuts i sådana fall. Borde skämmas och gå och tvätta sig!
  • karolina17
    Anonym (Julgrisen) skrev 2017-12-17 18:06:09 följande:

JAG tycker inte det är ett nedköp att ha ett bra förhållande istället för att ha en fru man bedrar och en lurad älskarinna. Det var ur älskarens perspektiv, utan samvete har han det ju bra nu och får det sämre med bara en fru eller bara ts.

Ser du ner på folk med öppna förhållanden? Skulle de vara smuts? Vilken syn på människor.

Jag lever inte i ett öppet förhållande men jag har inga som helst synpunkter på folk som gör det. Däremot borde man då vara öppen med det till andra partners. Annars kan älskarinnan känna sej lurad om hon trodde hon var en speciell förälskelse som han riskerar mycket för, och sen visar det sej att han inte riskerade någonting alls utan hon bara var en sexuell sidekick i hans liv?

Ser inte ner på specifikt personers inställning till öppna förhållanden utan hur de beter sig. Jag har fått många förslag från gifta män. Aldrig fullföljt något sexuellt. Däremot har jag genom samtalat med dem insett att många män inte klarar av att hantera två kvinnor någorlunda likvärdigt och respektfullt samtidigt. Det som gör det skitigt.
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?