Inlägg från: Anonym (Älskarinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Älskarinnan)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Lång story i en kort mening: har varit älskarinna åt en man som är sambo med två barn.

Ids inte tjata om hur fel jag vet att det är, jag var kär och svag och trodde på hans löften att han skulle komma till mig "snart". Jaja, så blev det så klart inte. Vår affär har hållit på i 3 år och han har kommit med nya anledningar hela tiden till att skjuta upp vårt förhållande som skulle bli på riktigt. Igår - efter att jag pressat honom som satan för att jag är LEDS - säger han det rakt ut: "jag har inga avsikter att bli deltidspappa".

Så. Äntligen sanning.

Jag är arg så in i helvete, men jag är inte arg på hans sambo. Hon rår inte för detta och är säkert bra, hon har dock hamnat i kläm. Jag undrar om jag gör henne bästa tjänsten genom att INTE tala om för henne eller OM jag talar om det...

Har en telefon full med både kärleksförklaringar, gräl och sexuellt snack från hans sida sedan tre år tillbaka. Skulle ni skicka detta till sambon eller inte? Motivera gärna era svar!

• Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Pentra skrev 2017-12-16 18:25:48 följande:

TS, så du funderar, helt ärligt, på att spräcka en hel familj, med intet ont anande barn, bara för att mannen du prasslar med inte vill bli deltidspappa?! Är du verkligen på riktigt?! Dessutom, du är ju bara älskarinna, inte ens en blivande livspartner. Hur tänkte du?! ... Nej! Du skall INTE berätta! ... Med vänlig hälsning, Pentra

Jag tycker nog att det är han som spräckt sin familj - det har han ju redan gjort under tre år, utan att hon vet om det. 

Jag har inte bestämt mig för vare sig det ena eller andra, men anledningen att vi alls hade en relation var definitivt för att han lovade mig att vi skulle vara livspartners. Han vill dessutom fortsätta vår relation, dock nu utan lögner om att det ska bli vi - jag ska bara fortsätta finnas där. Kommer jag inte göra, han sade att det var vi men att jag bara skulle behöva vänta lite på "rätt tillfälle".

Så vem har spräckt familjen Pentra? Den som hade familjen eller den som köpte hans lögner?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-12-16 18:37:36 följande:

Var jag manen hade jag slagit ihjäl dig om du öppnade käften.

Om du är en man som slår en kvinna säger väl det allt om dig. 
  • Anonym (Älskarinnan)
    Rumpelstiltskins skrev 2017-12-16 18:35:35 följande:
    Hon vill berätta för att hon nu inte får det hon vill ha. Hon försöker framställa det som att hon bryr sig om hans fru men det gör hon såklart inte för då hade hon inte varit hans älskarinna till att börja med.

Hon vill skada honom men det hon gör är att skada hans familj och hans familj har inte gjort något fel.
    Jag "bryr" mig inte om hans fru, men jag tycker heller inte illa om henne. Har aldrig sett henne som ett problem som person, tror hon kan vara en bra person. Men det gör ju en större poäng av detta - är då inte det bästa för henne att hon VET vad hennes man lovat en annan kvinna under tre år? Det är en ganska lång tid han hållit mig kvar med dessa lögner och löften...
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-16 18:41:45 följande:
    Förstår din vrede...du har ju precis blivit ratad av den man som du älskar.
    Du har även gått bakom rygg på hans sambo och det har passat dig väldigt väl tidigare och då inte haft någon tanke på att avslöja er.
    Vill du verkligen sätta hans sambo i skiten för att du är arg? Tycker du verkligen det är rätt taktik om du vill straffa din älskare? Kommer det att läka dig att veta att du förstört för hans oskyldiga sambo?
    Nä det tror inte jag heller....vill du hämnas på din älskare så kan du väl skruva till tumskruvarna med att säga att du ska berätta för sambon....låta honom svettas lite....eller straffa honom med total tystnad....för är det något män ogillar så är det just att bli ratade....det är han som du ska straffa....ingen annan !
    Samtidigt är det man hör i efterhand från så många bedragna fruar och män där ute: "jag önskar någon berättat".

Hade det varit jag hade jag velat veta. Har vänner som blivit bedragna som blivit skitförbannade när det kommit fram att någon vetat men inte sagt... Så vad är rätt?
  • Anonym (Älskarinnan)
    Pentra skrev 2017-12-16 18:54:57 följande:

Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-16 18:38:51 följande:
    Jag tycker nog att det är han som spräckt sin familj - det har han ju redan gjort under tre år, utan att hon vet om det.  Jag har inte bestämt mig för vare sig det ena eller andra, men anledningen att vi alls hade en relation var definitivt för att han lovade mig att vi skulle vara livspartners. Han vill dessutom fortsätta vår relation, dock nu utan lögner om att det ska bli vi - jag ska bara fortsätta finnas där. Kommer jag inte göra, han sade att det var vi men att jag bara skulle behöva vänta lite på "rätt tillfälle". Så vem har spräckt familjen Pentra? Den som hade familjen eller den som köpte hans lögner?

Så länge som han älskar, håller av, tyr sig till och/eller bryr sig om sin familj så är den inte spräckt. Och detta oavsett om han även samtidigt har positiva känslor för dig eller någon annan. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Han älskar sina barn naturligtvis. Tydligen inte sin sambo speciellt mycket, då han utan problem kunnat ha en stadigvarande relation under tre år - där han också uttryckt nedsättande ord om denna sambo; som tex att hon är en "frigid hagga". 
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (Kvinna 49år) skrev 2017-12-16 19:04:24 följande:
    Ni två har delat detta förhållande i "nöd och lust".....just nu är det "nöd" och då är du beredd att berätta för sambon.....men i "lust" är du beredd att undanhålla detta för sambon...tja du....vad tycker du är rätt?
    Vad vill du med ditt "avslöjande egentligen? Tänk efter där ( inte så lätt när man är arg, det förstår jag ) Vill du det ska drivas fram till en skilsmässa så du kan "få " tillbaka din älskare? För i så fall kan jag informera dig om att har han inte valt dig framför sin sambo på tre år kommer han inte välja dig när han blir fri heller. 
    Vill inte ha honom längre, men visst är det så att jag tycker han kan få känna på konsekvenserna av att ha betett sig såhär mot både mig och sambon. 

Ni ska veta att jag flera gånger under dessa år sagt exakt dessa ord: "om du inte vill något seriöst egentligen, tala om det. Då kan jag i alla fall ta ställning själv om jag tycker det är värt att fortsätta eller ej".

Varje gång jag sagt detta har han bedyrat att det är vi, att han aldrig varit så kär, att jag betyder allt, att han bara väntat på rätt tidpunkt.

Hade han varit ärlig med mig hade jag inte varit förbannad nu. Jag har varit galet kär i denne man, självklart därför jag gått med på detta. 

Men jag tänker också på de ord jag fått höra av alla bedragna: "önskar jag fått veta". JAG ville veta om han lurade mig och till sist fick jag det, varför skulle inte hans sambo vilja veta? Har aldrig hört någon bedragen (finns ju många därute) säga: "jag önskar ingen sagt något så jag kunnat leva på med svinet"...
  • Anonym (Älskarinnan)
    karolina17 skrev 2017-12-16 19:08:45 följande:
    Klart han kan välja henne även då han inte gjort de dessa tre år. Han är ju piss rädd för frun antagligen då de har barn tillsammans.
    En del av ekvationen, ja. Han är rädd för att inte få se sina barn.
  • Anonym (Älskarinnan)
    Anonym (963) skrev 2017-12-16 19:09:59 följande:
    Hade det varit bättre om det handlat om 2 bögar?

Kvinno-offerkoftan på.
    Eh, va? Att slå någon är väl aldrig rätt, oavsett i vilken situation? Man har en mun att prata med. Otroligt märklig kommentar.
  • Anonym (Älskarinnan)
    HansFinaFruga skrev 2017-12-16 19:19:26 följande:

Hade jag varit sambon till mannen hade jag velat göra allt i min makt för att du i samma ögonblick som du läst detta hade skickat allt du haft på honom.

Hoppas verkligen för sambons skull att du tar ditt förnuft till fånga. Lycka till!

Vi får se.

Ska fundera på saken grundligt. Har verkligen inget emot sambon, har alltid fattat att det är hans beslut om han ska gå eller inte och att hon inte är någon idiot - första gången jag själv började få betänkligheter angående vårt förhållande var just när han kallade henne "frigid hagga". Han trodde jag skulle ta det som pluspoäng för mig, men jag tänkte på de män jag haft i mitt liv före honom som ALDRIG skulle uttryckt sig så nedsättande om mig. 

Men som man gör, tryckte jag ned obehagskänslorna och tänkte att han kanske bara var frustrerad eller något. Men sedan har det varit kommentarer om hur inte inte ens kan röra en gröt utan att bränna den osv, osv. Och nu när han säger att han stannar där, är det barnen - inte henne - han pratar om. Så jag antar att han kommer hitta en ny älskarinna i och med att jag inte går med på detta längre.
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?