Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-17 15:32:13 följande:
Du missade helt att han vill fortsätta vårt förhållande..? För det vill han gärna. Förmodligen det han vill prata om och försöka övertala mig till - vilket är anledningen att jag nog inte tänker träffa honom för något prat alls.
Så inte ens nu, när sanningen kommit fram, ser han någon anledning att avsluta det vi haft. Ingen oro, inga samvetskval vare sig mot mig eller sambon - han vill köra på som vi gjort dessa år. Skulle inte tro att det är någon tillfällig kris, då borde verkligen en sådan här sak göra att han nyktrar till och springer hem till sambon pånyttfödd och trogen...
Men du vill verkligen att jag ska ändra mej! Jag sa hur jag ville ha det, inte hur hans fru vill ha det eftersom varken jag eller du vet det. Jag känner inte din älskare och vet inte hur han tänker eller hur deras relation ser ut. . Däremot känner jag min man sen många år tillbaka. Vi har våra regler, våra gränser, vårt sätt att uppträda mot andra. Jag har stigit över gränsen ibland och jag vet varför och hur jag hanterar det. Jag skulle se mellan fingrarna med mycket men inte allt. Din älskare har sitt sätt, kanske har han en deal med sin fru, kanske inte. Vissa har problem i samlivet tex pga ingen lust och tycker det är ok så länge det sköts diskret och de slipper veta, Vissa behöver bekräftelse och tillåts skaffa det, andra är benhårt monogama och skulle lämna för en kyss. Olika.
Din älskare har haft det bra med familj o fru hemma och dej tillgänglig för kravlös sex utan grå vardagsbestyr. Vad som fått dej att nöja dej med andras smulor i tre år är oklart men du var väl kär o naiv. Jag tycker det är patetiskt att "hämnas", du visste att han hade familj så du visste vad du gav dej in på och det kan inte vara någon överraskning att gifta familjefäder sällan vill lämna sin familj. Barnen på bara halvtid och bara 1 kvinna att knulla, vilket nedköp från hur han haft det hittills. Eller sa han att han inte hade ett sexliv med sin fru?????.
Jag förstår om du är besviken på honom eftersom du trodde han var seriös men så här i efterhand när han bekänt färg kan du väl se att du varit naiv? Ha lite stolthet människa, gå vidare i livet istället för att klamra dej fast vid att han vill fortsätta ligga med dej.