Inlägg från: Anonym (ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ja)

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

ALLA människor som svinar mot andra ska ALLTID sättas dit.

• Anonym (ja)
    Anonym (Hemtligt) skrev 2017-12-17 21:37:08 följande:

Jag satte dit min älskare efter några månader. Mest för att få ett avslut på relationen. Jag kunde gå vidare å leta efter någon som ville ha mig på heltid. Dom fick chansen att reda ut allt å jobba på sin relation. Hon hade ju anat länge och vart misstänksam. Hon var förkrossad så klart men dom löste det så att hon också fick ligga runt några månader. Med facit i hand va de rätt beslut.

Kul att det läste sig för dem, men lärde dig DU något av det?
    Jag menar det är ju inte sådär jätte lämpligt att ligga med upptagna män. Var var din empati för henne när du låg med hennes man?
  • Anonym (ja)
    Anonym (Hemtligt) skrev 2017-12-17 21:57:52 följande:
    Tja du.. empati hade jag inte så mycket, i just detta fallet hade hon gjort de samma mot mig några år tidigare.. så det gick väl jämt upp kan man säga.. va jag lärde mig.. en gång otrogen, alltid otrogen..
    Det är han det, men vad lärde du dig om DITT beteende?
    Varför slåss om en skithög?
    Varför ligga med en upptagen snubbe öht?
  • Anonym (ja)
    Anonym (aaa) skrev 2017-12-18 10:34:45 följande:
    Med brottsling skyldig till anstiftan till otrohet? Den ända skyldige är din man gentemot dig. Hon gentemot sin partner.
    Aldrig hört talas om medhjälp och medverkan samt medskyldighet?

Den andra kvinnan deltog i att bedra henne och anses därmed vara medskyldig och bör rimligtvis vara med att dela på skiten båda hjälptes åt med att skapa. 
  • Anonym (ja)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 14:14:21 följande:

Har funderat och bestämt mig för att inte säga något, även om det frestar.

Jag tycker fortfarande han skulle förtjäna en riktigt fet näsbränna, men ska sanningen fram förutspår jag att han kommer sätta sig själv i skiten framöver ändå på ena eller andra sättet. Antingen genom att han inleder något med någon annan kvinna och sambon kommer på det själv, eller genom att nästa kvinna avslöjar honom.

Däremot kommer jag spara vartenda litet djäkla sms, OM det är så att jag skulle behöva det av någon annan anledning. Han tjatar nämligen mycket nu om att ses för att prata, blir jag inte av med honom inom kort så kommer jag hota med att skicka sambon allt.

Men oj va ovanligt, en person som frågar om hon ska berätta men slutligen bestämmer sig för att inte berätta Flört
  • Anonym (ja)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 14:35:36 följande:
    Nu vet jag inte om du är ironisk, men så klart jag vill ha olika input när det är en sådan här ovanlig sak jag ska handskas med (i alla fall ovanlig för mig). Då är det bra med andras tankar och erfarenheter.
    Vetefan om det är så ovanligt med älskarinnor, tycker det kryllar av dem på FL. Jo alla säger att de vill ha input, men 9 av 10 beslutar sig alltid för att inte berätta vilken kanske inte är så överraskande för i slutändan är det ju vad som är bekvämast för dem.

Personligen tror jag att ingen av dem tänkt berätta utan vill bara kunna spy lite galla och få det bekräftat av andra vilket svin han är Flört
  • Anonym (ja)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 15:00:29 följande:
    Vad synd att du inte fick den dramatiska upplösning du verkade vilja ha. I och med att du läser så många otrohetstrådar (jag har inte läst en enda, så jag antar att ämnet intresserar dig extra) så ska du se att det sker till sist.
    Nej, snarare hade det varit uppfriskande med en älskarinna som tänker lite längre än sig själv och sina egna känslor, men du bekräftar liksom alla fördomar om älskarinnor som självupptagna och allmänt egotrippade personer som inte förmår att se länge än sina känslor.

Utöver det hade det också varit trevligt att den bedragna kvinnan fått en sportlig chans att förhålla sig till vilket slags as hon lever med.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 20:46:07 följande:
    Jag kan ta det, så det är faktiskt inga problem (även om jag tycker det är att tänka lite väl svart eller vitt, livet är sällan så). Nog vet jag att det inte var renhårigt, men som jag sade - trodde på att deras förhållande var uselt och köpte hans rädsla över att ej få se barnen om han lämnade vid "fel" tillfälle.
    Är det inte lite märkligt att det nästan alltid är människor som väljer att inte tänka "svart eller vitt" kring relation är de som hamnar i din situation, medan människor som tänker svart eller vitt och undviker upptagna män till än inte hamnar där?

Hade du tänkt lite mer svartvitt redan från början och gett muppen långfingret så hade du ju inte suttit här 3 år senare och beklagat dig, eller hur? Vem vet, du kanske till och med hade kunnat hitta någon som faktiskt älskade dig på riktigt istället för att slösa bort 3 år på att vara avbytare.
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?