Inlägg från: smulpaj01 |Visa alla inlägg
  • smulpaj01

Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?

Tycker inte du ska säga något utan bara gå vidare och inse hur naiv och korkad du varit i din älskarinneroll.
    Han kommer troligen hitta en ny desperat brutta på nästa jobbresa och allt börjar om.
    Men frugan lever kvar med sin man och barn ovetandes och lycklig.

Hoppas du lärt dig något och håller dig till singelmän i fortsättningen!

• smulpaj01
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-17 15:32:13 följande:
    Du missade helt att han vill fortsätta vårt förhållande..? För det vill han gärna. Förmodligen det han vill prata om och försöka övertala mig till - vilket är anledningen att jag nog inte tänker träffa honom för något prat alls. 

Så inte ens nu, när sanningen kommit fram, ser han någon anledning att avsluta det vi haft. Ingen oro, inga samvetskval vare sig mot mig eller sambon - han vill köra på som vi gjort dessa år. Skulle inte tro att det är någon tillfällig kris, då borde verkligen en sådan här sak göra att han nyktrar till och springer hem till sambon pånyttfödd och trogen...
    Varför skulle han inte vilja fortsätta?
    Han har aldrig tänkt lämna sin fru och förmodligen tror han väl att även du förstått det eftersom inget skett på 3 år?
    Det är enklare att fortsätta med ett säkert kort än att ragga upp en ny.
  • smulpaj01
    Anonym (Älskarinnan) skrev 2017-12-18 15:50:18 följande:
    Hade alla som svarat i tråden tyckt att det var självklart att jag skulle berätta hade det blivit lättare att ta ett sådant beslut, men det var väldigt många olika åsikter och tal om barnen osv. Och barnen är ju ett argument som jag har lite svårt att strunta i, han kan vara världens bästa pappa även om han är en kass sambo.

Så gör han dem lycklig - även om han inte gör sambon eller mig lycklig - ja, då har jag svårt att aktivt gå in och sabba det.
    Sambon är troligen lycklig eftersom hon lever med honom, barnen likaså. Den enda som förlorat på detta är du!
Svar på tråden Skulle ni sätta dit den otrogne mannen om han var taskig?