• Trolletsunge

Mens som vanligt fast gravid?

Hej, är det någon som haft som vanlig mens under sin graviditet? Utan att det har varit ett missfall? Vi har försökt bli gravida ett par månader nu. Så fick jag min mens som vanligt i förra veckan och därför trodde jag det inte blivit något. Mensen slutade i måndags men efter att mensvärken kom tillbaka i fredags så testade jag mig imorse och jag plussade starkt på tre GT. Blev först överlycklig sedan insåg jag att det ju kan ha varit ett missfall i v.5, som jag då är i. I samband med att mensvärken kom i fredags hade jag även som lite bruna flytningar. Jag längtar så efter barn och vet inte riktigt var jag ska ta vägen med alla tankar nu när jag upptäcker detta på en helgdag.. Dessutom syns väl inte embryot på vul förrän v.6? Jag har inga barn sedan innan så är allmänt förvirrad just nu. Känslorna går från hopp och lycka till sorg och förtvivlan. Snälla, säg om ni har liknande erfarenheter?

Min ?mens? kom för övrigt på exakt utsatt dag och jag hade samma mensvärk som vanligt (har stark första dagen och blöder mycket första dagen och det gjorde jag nu med)

• Svar på tråden Mens som vanligt fast gravid?
  • Brazillove

Låter som det kan ha varit ett tidigt mf eller kemisk graviditet. Jag plussade hinnan jag blev gravid med min son sen blödde jag som vanligt och mycket. jag hade då redan ringt till bvc och fått en tid månaden därpå så hinnan jag gick till min bm så testade jag och fick ett starkt plus. 

Trodde först att jag kanske hade en kraftigt genombrottsblödning visade sig dock senare på rul att min son var ca 4 veckor yngre än vad han skulle vara. 

Så antagligen hade jag ett tidigt mf månaden hinnan sen blev jag gravid igen.

Men det är min erfarenhet, kan också vara att din kropp inte har anpassat sig än till graviditeten och därför blöder fortfarande.

Pröva att testa igen om 2 veckor. Om du fortfarande plussar starkt då så är du nog gravid.

• Trolletsunge
    Brazillove skrev 2017-12-16 23:42:39 följande:

Låter som det kan ha varit ett tidigt mf eller kemisk graviditet. Jag plussade hinnan jag blev gravid med min son sen blödde jag som vanligt och mycket. jag hade då redan ringt till bvc och fått en tid månaden därpå så hinnan jag gick till min bm så testade jag och fick ett starkt plus. 

Trodde först att jag kanske hade en kraftigt genombrottsblödning visade sig dock senare på rul att min son var ca 4 veckor yngre än vad han skulle vara. 

Så antagligen hade jag ett tidigt mf månaden hinnan sen blev jag gravid igen.

Men det är min erfarenhet, kan också vara att din kropp inte har anpassat sig än till graviditeten och därför blöder fortfarande.

Pröva att testa igen om 2 veckor. Om du fortfarande plussar starkt då så är du nog gravid.

Tack för ditt svar! Hur lång tid var det emellan det första plusset (innan din son) och när du plussade med din son?

Vad betyder kemisk graviditet? Jag är ny vad gäller både graviditeter och på forumet :)
  • Brazillove

Kemisk graviditet är när du blir gravid men ägget fäster inte, så du blöder ut det. Blir som en mens. när det händer så börjar man oftast blöda på dagen man skulle ha mens eller några dagar till en vecka senare.

Man får dock positiva gravtester. Jag testade 2 gånger med. föst dagen jag skulle ha mens, fick +
    Sen en vecka efter blödningen. Hade då fortfarande plus. Sen var jag feg och vågade inte testa igen fören besöket till bm vilket var 4 veckor senare.

Då jag ville inte slösa bort hennes tid så jag testade på morgonen och hade ett starkt plus. 

Först hos bm när jag pratade om att jag hade blöddit 5 veckor tidigare så trodde dom först att jag hade haft en genombrottsblödning.

Men på rul så skulle han vara runt 16 v  killen var inte mer än 12 v XD

Enda förklaring då var att jag hade en kemiskt graviditet först och sen blev spontant gravid igen.

• Trolletsunge
    Brazillove skrev 2017-12-17 20:12:05 följande:

Kemisk graviditet är när du blir gravid men ägget fäster inte, så du blöder ut det. Blir som en mens. när det händer så börjar man oftast blöda på dagen man skulle ha mens eller några dagar till en vecka senare.

Man får dock positiva gravtester. Jag testade 2 gånger med. föst dagen jag skulle ha mens, fick +

Sen en vecka efter blödningen. Hade då fortfarande plus. Sen var jag feg och vågade inte testa igen fören besöket till bm vilket var 4 veckor senare.

Då jag ville inte slösa bort hennes tid så jag testade på morgonen och hade ett starkt plus. 

Först hos bm när jag pratade om att jag hade blöddit 5 veckor tidigare så trodde dom först att jag hade haft en genombrottsblödning.

Enda förklaring då var att jag hade en kemiskt graviditet först och sen blev spontant gravid igen.

Brazillove skrev 2017-12-17 20:12:05 följande:

Jag har googlat massor och ja, det tycks verkligen vara kemisk graviditet. För där är förklaringen med att det kom när jag skulle ha mens. Har fortfarande lite värk och torkat blod när jag kissar. Ska ringa barnmorskan imorgon bitti och hoppas på att få göra vul. Vill bara veta helt säkert inför jul och allt. Även om jag faktiskt känner mig 98% säker det var mf.

Tack för du svarade! Det var så skönt att hitta ett svar som faktiskt stämde på alla mina symptom.
Svar på tråden Mens som vanligt fast gravid?