Inlägg från: Anonym (Well) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Well)

Frun otrogen - igen...

Ts, jag vet egentligen inte vad du vill uppnå eller få för svar.
    Du har ju redan fått över 300 svar i ett annat forum. Jag tror inte du kommer att få annorlunda svar i detta forumet. Efter allt du gått igenom under alla år, utan att göra något åt situationen skulle man nästan kunna tro att du har en masochistisk läggning.
    Förlåt mig om det låter som om jag är otrevlig/ärlig, men enligt mitt sätt att se på saken är det så självdestruktivt, att fortsätta ett sådant förhållande. Du kommer förr eller senare att gå under om du inte slutar att älta och kommer bort ifrån denna kvinnan.
    Mitt råd. Hoppa av, gå vidare 

• Anonym (Well)

Var tvungen att gå tillbaka till dina andra trådar och skumma igenom lite för att uppdatera mitt eget minne, och försöka hitta någon typ av röd tråd i allt detta.

Det som slår mig är att du får samma råd där som här och jag tror inte något kommer att ändras. I slutet av trådarna försöker folk t.o.m provocera dig. Men det hjälper inte. Du har fastnat i din egen bubbla.

Det nya, och det som tillkommit är ett par otrogna som försöker ge dig någon typ av förklaringsmodell av hennes beteende, vilket i sig är helt sjukt. Dom kan ju inte ha "alla sina hästar hemma"... Mer egocentriska och opålitliga människor får man leta efter. Att försöka skjuta över en del av skulden på den bedragne är kanske så vi funkar, men det är jä...ligt fult, så ta inte åt dig något av det.

En sak som slår mig är att du i detta är så undfallande. Du vill inte göra din fru ledsen, och är rädd för att hon skall falla, okontrollerat, och att du i så fall blir tvungen att skrapa upp resterna.
    Jag skulle nog säga, att det är enda möjligheten. Du måste få reda på alla dina frågor, annars kan du varken gå vidare, eller bearbeta. Antingen för ett förlåtande, eller att ni går skilda vägar. (Psykologen kan inte hjälpa dig där, bara din fru kan det.) 
    Du står helt enkelt och stampar på samma ställe.

Har inte orkat kolla vad du har försökt, för att få fram en dialog med henne, men kanske skulle ni försöka lämna bort ungarna en helg. Äta något gott. Dricka "några flaskor vin" :) och börja prata om det. Alkohol har ju en förmåga att lossa på tunghäftan och öppna upp för saker som man i vanliga fall tycker är jobbigt att prata om.
    På något sätt måste du få henne att öppna sig, annars kommer du att gå under !

• Anonym (Well)

Hur går det ts ? Uppdatering ?

Svar på tråden Frun otrogen - igen...