Inlägg från: MR Human |Visa alla inlägg
  • MR Human

Frun otrogen - igen...

Anonym (Sofia) skrev 2017-12-18 12:45:14 följande:

Hej

Så tråkigt att läsa vad du gått och går igenom. Det gör ont i mitt hjärta. Jag vill dela med mig av mina tankar och hoppas att de kan ge dig någonting.

Jag har bedragit min man och vet egentligen inte varför. Jag trodde aldrig att jag skulle vara det men det visade sig att jag hade fel.

Jag är en person som behöver både uppmärksamhet, bekräftelse och närhet. Min man är ganska dålig på att uppehålla det trots att jag flertalet gånger bett honom om mer närhet. Han är inte den där kramiga typen som jag önskar att han var, den som någon gång i bland överraskade mig med något eller bara omfamnade mig. Jag har tagit upp det en miljon gånger, det behöver inte vara något märkvärdigt, ett litet kort med "jag älskar dig" hade gjort sådan jäkla stor skillnad. Ibland bättrar han sig ett tag men det är snabbt tillbaka som vanligt igen. 

Jag älskar min man något innerligt. Jag skulle inte lämna honom eller vårt barn för någonting i världen men samtidigt klarar jag inte av att leva ett helt liv utan alla de där känslorna som gör att man känner sig levande. 

Jag inledde en affär med en man som jag träffade på en dejtingsite. Han är också gift. Vår relation är strikt sexuell och det är inga känslor inblandade även om en affär ändå blir känslosam. Min älskare ger mig den uppmärksamhet jag behöver för att orka leva helt enkelt. Spänning, närhet och så romantik. 

Jag vet att det jag inte gör är schysst mot min man men samtidigt måste jag någonstans sätta mitt egna behov främst. Min man sätter ju sitt behov främst så varför skulle inte jag göra det?

Jag vill inte på något sätt säga att det jag eller din fru gör är okej. För det är det inte. Däremot vill jag få dig att rannsaka dig själv för ingen part är oskyldig i detta även om det din fru gör är ett enormt svek.

Visar du henne uppskattning? Får du henne att känna sig sexig? Älskad? Speciell? 

Så har pratar nästan alla som är otrogen mot sin partner och det är lika tragiskt att läsa varenda gång!

Du inleder såklart med att du VET att det du gör är förkastligt och fel och att du älskar honom. Det vet du såklart!

Sedan följer en hel harang av floskel där du ursäktar dig själv. "Det är bara sexuellt" "Min man ger mig inte uppmärksamhet" osv osv. Det är så jäkla pinsamt!

På vilket sätt tror du att din man ser det som mindre svekfullt mot honom bara för att det enbart gäller sex?
    Varför talar du inte om för din man att du vill/tänker/har sex med andra män och låter honom göra sitt eget val om han fortfarande vill ha dig i ditt liv?

Hur kan du anse att du har rätten att vara med andra människor sexuellt men inte han? Här brukar svaren bli " han får också vara med andra om han vill" och "Jag ljuger ju inte mot honom för han har inte frågat"!

Nä kanske det. Men din man kanske tror på att du endast vill ha honom. Det är väl för fan en självklarhet? Din man kanske inte vill vara med andra kvinnor heller eftersom det är endast dig han älskar och att du är det enda som betyder något.

Du är endast en stor hycklare och du har helt rätt i det du säger. Det är inte OK! - Det är det inte! Och förresten är det bara den som är otrogen själv som kan komma med ett sådant förnedrande råd du gav till en människa som blir sviken som att säga "visar du henne uppskattning"?

Fy fan vad fult sagt. Han blir inte bara bedragen utan du vill få honom att känna skuld för det också. Lite som att han får skylla sig själv.

Till TS! Lyssna för allt i världen inte på denna (Sofia). Hon har ingen aning om vad du går genom! Jag har varit i ditt läge och genomgått ett svek från min fru som påminner om din smärta. Jag vet hur du känner dig. Känslan att man visste inom sig men inte förstår att man inte gjorde nåt. Man lät hjärtat styra över hjärnan. Man ville tro och övertyga sig själv fast man nånstans visste ändå. Det är plågsamt!

Vad du ska komma ihåg här är att din fru är en lögnare. Hon har tagit dig för given och hon har gjort det av ren egoism. Det finns ingenting som hon gjort som hon inte gjort av fri vilja. Det var ingen som tvingade henne. Hur mycket du än vill tro och leta efter anledningar och förklaringar så kommer det fortfarande att vara så.

Det gör väldigt ont!
    Jag tänker inte säga åt dig att lämna för jag vet hur svårt det är men du måste i det här läget nu börja tänka helt och hållet annorlunda! Du måste nämligen börja tänka på dig själv först och främst! Det är inte så lätt men från och men nu är det exakt det du måste göra. Låt inte henne trycka ned dig längre.

Lycka till!
  • MR Human
    Anonym (Well) skrev 2017-12-19 12:38:37 följande:

Var tvungen att gå tillbaka till dina andra trådar och skumma igenom lite för att uppdatera mitt eget minne, och försöka hitta någon typ av röd tråd i allt detta.

På något sätt måste du få henne att öppna sig, annars kommer du att gå under !

Han vill inte eftersom han är rädd att förlora henne! Han kommer förr eller senare att gå under men även det kommer att vara på hennes villkor. - tyvärr!

Eftersom hon inte har respekt för honom ( eftersom TS inte kan/vill/orkar sätta ned foten) så kommer hennes otrohet att fortsätta. Hennes sätt att behandla honom får inga konsekvenser för henne och hon bryr sig inte om TS mående!

Jag förutspår att det enda sättet som TS blir fri på är den dag hans fru träffar någon som hon blir riktigt kär i och den killen kommer att ställa krav på henne att lämna TS. Hon lämnar då TS i viss förhoppning om att TS ändå finns kvar om hon ändrar sig om ett år eller så. Förhoppningsvis förstår TS då när hans kvinna är borta på riktigt hon en annan man att det är slut? Eller väntar han ändå i några år?

Som så många sagt till dig både här och i andra trådar så har du fastnat! Du kommer aldrig komma vidare. Du verkar vara en bra kille och jag som alla andra här tycker du förtjänar bättre. Den enda som inte verkar tycka det är du själv?

Kan du förstå en gång för alla att din fru har gjort detta mot dig av egen fri vilja?
    Hon visste vad hon riskerade. Hon visste vad hon förstörde och hon visste hur mycket hon skulle förminska dig, men gjorde/gör det ändå?

Hur du fortfarande kan gå med på att bli förnedrad kan bara du själv svara på.
    Ljuger och bedrar man en gång och blir påkommen och svär på att aldrig göra om det och visar det i handling kanske man kan få det att fungera om båda vill, men det här är ju nästan löjligt!
  • MR Human
    Ensombryrsig skrev 2017-12-19 15:06:49 följande:
    Hej Canadasvensk!
    Och tack för ditt svar! Jag är ledsen att du har denna erfarenheten!

Att hon ljuger, tvivlar jag inte en sekund på. Att inte prata om det och därmed undanhålla sanningen, är det samma som att ljuga. Bara för att jag inte frågar, betyder det inte att hon inte ska berätta. Men min fru har valt den tysta vägen och låtsas som ingenting.
    Och jag är tyvärr också inne på ditt spår; att det bara är toppen på isberget jag har hittat. Lite jobbigt eftersom jag är en person som behöver ALL information för att veta vad jag har att jobba med. Men det lär jag nog aldrig få.

När jag läser de mail som jag har lyckats spara, kan man tyda i texterna att de inte hann träffas. De skrev ju en hel del till varandra och senast de skrev om att de måste träffas (för första gången) var i mars. jag konfronterade henne i maj.
    Men sen å andra sidan så sa hon att de inte träffats förra rundan heller. Men jag har hittat ett mail där hon skriver till honom att hon "ville veta vad som hade hänt om hon inte hade lämnat hans lägenhet den där natten"...
    Man kan ju undra om du faktiskt inte har rätt.
    Alltså. Acceptera att du aldrig kommer att få veta allt. Spelar det förresten nån roll och de legat 15 gånger eller 46 gånger. Spelar det nån roll om hon hur hon sög, red eller om hon kom?

Vad spelar det för roll? Antagligen har hon gjort allt du har på din näthinna och mycket mer! Du måste acceptera det. Jag förstår verkligen inte varför du måste veta allt! Tror du verkligen att du kommer att må bättre om du får fram att det var 98 st till mail med fler bilder och fler saker dom skrev till varandra?

Du har ju själv valt att stanna kvar hos henne trots allt hon gör mot dig. Jag tycker du ska lära dig att leva med ditt beslut.

Svar på tråden Frun otrogen - igen...