Inlägg från: vettefaen |Visa alla inlägg
  • vettefaen

Frun otrogen - igen...

Ge henne skilsmässopapperen i julklapp ta barnen å dra. Alternativt gör samma sak mot henne som hon gjort mot dig.

• vettefaen
    Anonym (FruK) skrev 2017-12-19 15:32:27 följande:
    Jag tror att om jag inte blandar in min man i min affär så går det alldeles utmärkt att leva som vi lever. Han är lyckligt ovetandes och mår bra av vårt förhållande som vi har idag. Han har inte behoven jag har helt enkelt.Jag vill inte min man illa på något sätt, detta är något jag behöver för att må bra. Egoistiskt , ja kanske , men som jag ser det vinner vi alla på det. Ja jag kan ju bara stå för vad jag känner och det blir mycket jag jag och jag. Ts förklarar andra sidan av en otrohet och det är klart att det påverkar mig. Jag vill liksom inte medvetet förstöra min man.

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang här om jag ska vara ärlig. Hur kan lycklig ovetandes vara något bra? Det finns inget här som kan sluta bra din affär kommer förr eller senare att bli avslöjad. Om inte nu, kanske imorgon om inte då kanske om ett, fe, 10 år och hur tror du att det kommer att slå honom om han fått reda på att du haft en affär då? 

Gör det barmhärtiga och låt honom välja du kommer oavsett dina resonemang att förstöra honom och dessutom göra det medvetet.

• vettefaen

Det är förbluffande hur egoistiska tankegångarna kring otrohet är. Man rättfärdigar sin handling genom att skylla på att ens partner inte ger det man behöver men det handlar hela tiden om en själv. Den otrogne bör stå för dennes handlingar. Å ena sidan har de enligt de själva ett bra familjeliv och älskar sin partner men knullar å andra sidan runt med KK, älskare,älskarinnor etc för att uppfylla sina egna egoistiska trygghets- och spänningsbehov. Hur är det att älska? Innebär det inte att man har respekt för personen man älskar? Hur är detta att älska? 

Hade ni älskat och haft en uns respekt för den person ni älskat så hade ni kunnat vara ärliga med era behov och föreslå öppna förhållanden eller något sådant.

Som jag sa TS, skilsmässopapperna i julklapp och ett nytt hem för dig och barnen eller så ser du till att skaffa en KK också, men var öppen med att du gör det om du tänker skaffa KK dvs. Bara Gud, din fru och hennes ex vet hur länge detta har pågått. 

• vettefaen

Ensombryrsig skrev 2017-12-19 20:35:05 följande:

Hon kan ju inte älska mig som hon säger. Då hade hon inte gjort det. Men ändå stannar hon hos mig. Varför?

Trygghet, med dig vet hon i alla fall vad hon har, tryggt familjeliv, tak över huvudet, barnen etc.
  • vettefaen
    Anonym (FruK) skrev 2017-12-20 14:19:52 följande:

Jag har aldrig ställt frågan eftersom han borde kanske kunna tillgodose mina behov först innan han tar an sig jobbet att tillgodose nån annans..

?

Nya personer kan återuppväcka saker man trodde hade dött för länge sedan.

Varför är bara dina behov i centrum? Jag kan tänka mig att din make har ett behov av en ärlig fru och trogen fru.
  • vettefaen
    Ensombryrsig skrev 2017-12-28 04:05:50 följande:

Hallå allihopa!

Hoppas alla har haft en trevlig jul och egentligen inte har tid att läsa inlägg på FL.

Men en allmän fråga;

Anser ni, både ni som är otrogna eller som blivit drabbade av det eller inte har någon erfarenhet alls av det, att det finns minsta lilla förmildrande omständigheter kring min frus agerande?

Om ja; vad?

Om nej; varför inte?

Nä, alltså en gång kan man ju förlåta förstås det kan jag förstå men gång nummer två, nej då är det uppsåt snarare än ett misstag.
Svar på tråden Frun otrogen - igen...