Ensombryrsig skrev 2017-12-19 12:20:11 följande:
Hej FruK!
Tack för att du delar med dig av din historia, som den som bedrar!
Ditt inlägg väcker så klart en rad frågor hos mig;
1. Om det råder brist så stor brist på saker i ditt förhållande och din vardag är så trist att du "måste" svika den du säger dig älska, varför gjorde du inte bara slut först då? Varför välja svek, lögner och dubbelliv istället för att ärlighet? Varför stanna kvar om det nu fattas så mycket? Känns det inte mer som att du och din make är bästa vänner?
2. Skiljer mellan känslor och sex? Varför? Och om din kk inte betyder något för dig emotionellt, varför går du då alltid till samma? Varför inte fortsätta söka efter någon som kanske är ännu bättre?
3. Du försöker inte rättfärdiga i men ändå ursäktar du det med att skriva "att du inte kan motstå frestelsen i det förbjudna". Det förbjudna här är ju att du sviker en annan människa, en som du påstår dig älska. Jag vet inte hur gamla era barn är men är det förbjudna så viktigt för dig att det är värt att riskera familjens välmående för?
Jag inser att mina frågor låter dömande. Snälla tro inte att de är menade att vara det. Jag dömer ingen. Det är inte min uppgift att göra. Jag vill bara försöka förstå en otrogens syn på det hela. För jag förstår verkligen inte.
Min fru och våra barn, är hela min värld. Det finns inget jag inte hade försakat eller gjort för deras skull. Att medvetet riskera deras lycka och välmående, är så långt ifrån min förståelse något kan vara. Men tydligen delar min fru inte den synen...
Förstår att det väcker en del frågor, ska försöka svara på dom så gott jag kan
1. Som sagt har jag och min man varit tillsammans i 20 år, va 16 när vi träffades och han några år äldre. Har aldrig levt själv utan gick från min mamma till min man. Jag kan nog inte tänka mig ett liv utan honom för han har blivit en del av mig. Som jag skrev innan älskar jag min man oerhört mycket , och förstår att det verkar konstigt då att jag kan svika honom på det sättet.
Det är inte så att jag vaknade upp en dag och bestämde mig för att vara otrogen. Min man är jättefin som person ,vi har inga direkta problem , bråkar inte eller så , men han tar mig förgivet. Det är som han inte ser mig längre, inget man behöver ägna tid åt för jag finns där ändå. Hans sexlust är lika med noll, närmaste intima handlingen man får på daglig basis är typ en kyss på munnen , eller kram. Jag har många gånger förklarat för honom hur jag känner mig men han kanske ändrar sig några veckor för att sedan hamna i samma bana. Anledningen till att jag inte bara lämnar är våra barn. Vill inte att dom växer upp med två skiljda hem. Dom är trygga harmoniska och lyckliga . Vi bor i ett fint hus , lugnt område, bra skolor och förskola, de har kompisar osv ser ingen anledning att ta ifrån dom detta. Min man är lycklig han med ,han har helt enkelt inte samma behov som jag har. Skulle jag ge honom chansen att välja, genom att berätta om min otrohet , skulle han vara tvungen att lämna för att behålla sin heder ,sin manlighet.
2. ?Skiljer mellan känslor och sex ,varför?? Ja för mig är det två helt skiljda saker, jag kan ha sex utan att ha känslor för mannen , helt enkelt. Jag har samma kk för ett, han är en fantastisk älskare och två, han är ren. Dessutom känner dom inte varandra, han har samma syn på vårt upplägg osv. Det är bara sex vi har, inga krångligheter.
3. Hhhmmm svår fråga, men nej egentligen inte. Min familjs välmående och mina barns välmående framförallt kommer alltid att komma först. Men det dom inte vet kan dom heller inte lida av. Jag är extremt försiktig och min affär kommer med största sannolikhet aldrig avslöjas. Blandar aldrig in mitt privatliv med min kk, när jag är hemma är jag 100% närvarande.
Varför din fru bedrar dig är för hon kan. För att vara rak på sak. Och även när du har konfronterat henne så har hon fortsatt. Hon kommer aldrig sluta, så beslutet ligger på dig, kan du leva med en fru som har en kk vid sidan om ? Kanske kan ni ordna så du har en kk också? Eller så finns det inte mycket att göra än att lämna. Hon kommer aldrig ändra sig.