Frun otrogen - igen...
Det handlar bara om karaktär och bekräftelsebehov.
Jag var i ett förhållande i några år som bara gick utför och jag bara kände hur jag dagligen fantiserade om andra och verkligen ville bedra honom. Men jag gjorde inte det. Inte ens för hans skull utan för min egen. Det ligger inte i min karaktär att göra så mot någon annan och jag vet att jag hade mått väldigt dåligt av att utsätta någon annan för detta så jag gjorde slut.
Med mina barns pappa var jag med om ett svek för många år sen när vi hade det väldigt destruktivt några år in i förhållandet. Jag hittade sms, i 2 omgångar och jag kände aldrig att jag fick hela sanningen men enligt honom var det inget fysiskt utan bara bekräftelsesök och tydligen var han ganska säker på att vi skulle seprera med tanke på hur vi hade det. (Var bla missbruk och psykisk ohälsa inblandat på båda sidor) Andra gången packade jag iaf väskorna och gick. Jag bara kände att jag kan inte vara den personen som accepterar sånt här. Lite jäkla självrespekt fick jag ha. Jag hade förfallit annars för jag hade aldrig kunnat lita på honom.
En vecka var jag och vårt barn borta och det var den värsta i hans liv sa han. På något sätt, jag vet inte hur så hittade vi tillbaka till den starka kärlek och respekt vi hade. Vi förstod båda att vi behövde ändra på oss vilket vi gjort. Inget missbruk, den psykiska ohälsan från min sida är under kontroll(betedde mig nästan borderline på den tiden) och vi har fått 2 barn till och byggt upp vårt liv tillsammans.
Med detta sagt förstår jag vilken enorm smärta du måste gå igenom. Inte för att mitt går att jämföra med ditt. Jag blev alldeles ursinnig när jag hittade de där smsen men du känns nästan apatisk. Jag dömer inte ut de som stannar efter en otrohet då jag själv blivit utsatt för något slag av det. Kanske beror det på att min man i grunden inte är en otrogen typ men i kombo med missbruk och mitt extrema beteende sökte han sig bort. Kanske är din fru en spänningssökare som aldrig kommer sluta? Det låter ju nästan som att hon och denna man är förälskade tyvärr. Frågan är om hon älskar er båda eller om hon har dig kvar för det trygga familjelivet tills han eventuellt lämnar henne så hon också vågar ta steget.
Ja, nu snöade jag iväg här men jag ville bara lämna lite tankar då jag får en känsla av att du är en fin person som verkligen inte förtjänar detta. Hur mycket jag än älskar min man hade jag gått om han gjorde det din fru gjorde. Men det känns inte alls som du har planer på att lämna? Det kan ta en rejäl törn på självförtroendet när någon bedrar en och om man känner att bedragaren kanske vill ha den andra kanske man inte ställer ultimatum eller vågar visa ilska. Är det kanske så?
Önskar dig iaf all lycka till. Du förtjänar respekt och kärlek. Inte någon som uppenbarligen utan samvete går bakom ryggen och inte verkar ha planer på att sluta.