Frun otrogen - igen...
Ensombryrsig skrev 2017-12-20 14:14:46 följande:
Tack snälla för dit svar!Och tack för ditt förra inlägg! Du har verkligen vågat öppna upp och berätta din historia. Du har kunnat berätta den riktigt nyanserat, både som otrogen som tycker sig göra rätt och som en som insett att man trots allt är två i ett förhållande.
Läser jag mellan raderna, så är det egoismen som är den röda tråden. Det min fru har gjort, är egoistiskt och själviskt. Och det har sedan dess gått upp för mig, hur många plan min fru egentligen är riktigt ego på. Har aldrig sett det så förr.
Och respekten, ja den är ju ett ämne för sig.
Jag vet att min fru respekterar mig, i många anseenden. Vanligtvis är jag ju inte den försummade, osäkra lilla mannen. Är nog en "average Joe" som respekterar min fru lika mycket som hon gör mig. Men nej nej. Tydligen inte.
För det hon har gjort, kan inte kallas respekt. Att hon nu efteråt låtsas som ingenting, är inte respekt. Och inte att förglömma; att jag inte sätter ner foten, tar nog faktiskt död på den lilla respekt hon möjligtvis har kvar.
Hus: ja
Barn: ja
Gemensamma vänner: Ja, vi har i stort sett bara gemensamma vänner. Kan bli så efter 20 år.
Ekonomin: ja, stämmer.
Bråkar: inte särskilt.
Vardagssysslor: flyter oftast på, ja.
Så med ja på alla dessa punkter, ska jag då inse att hon är kvar med mig för att jag är "bra att ha"...?
Tryggheten hon har med dig tror jag hon vill ha och säkert mer därtill såvida det inte är så att hon lever kvar för barnens skull, vilket absolut kan vara en orsak/anledning. Det plus den praktiska biten det faktiskt innebär att separera på riktigt känns jobbigt.
Som nämnts tidigare...antingen tar du tag i det och låter meddela att du vill separera på grund av det uppdagade eller så öppnar du/ni upp er relation och tillåter varandra att vara med andra. Så länge din partner har kvar sin KK relation, så kommer hon vara fast i det livet tills något radikalt händer eller sker, tror jag. Verkar inte som hon bryr sig så värst mycket om dig och eller vad som faktiskt kan hända förrän du eller någon annan tar tag i det hela. Behövs det mer bevis känner du?
Kan köpa en gång är ingen gång förutsatt att något händer. Att personen i fråga visar en viss ånger och ändrar beteende etc. Men att falla in i det igen och låtsas som inget har hänt talar sitt tydliga språk.
Hur tror du det ligger till själv? Vad känner du att du kunnat göra annorlunda med facit i hand?