• Alltidvi

    BIM JANUARI 2018

    Inne på 3:e omgången o ÄL bör komma runt 24/12 så gissa vad vi önskar oss i julklapp <3 :)

    Bim 5/1-2018

    Håller tummar & tår för oss alla <3

  • Alltidvi

    Stickan blev stark på mindre än 5 min o monitorn maxa, då önskar vi extra hårt av tomten <3 :)

    Önskar er alla en riktigt god jul och massa tur på nya året<3

  • Alltidvi

    Det borde den absolut :) imorgon eller i övermorgon

    Önskar dig massa lycka till <3


    Lottch3n skrev 2017-12-25 16:38:39 följande:

    Vad tror ni? Första bilden är från denna cykeln och sista från förra innan missfallet. Äl borde snart infinna sig om stegringen fortsätter såhär va?


  • Alltidvi

    Du skämtar väl ?!!


    Retrotessan skrev 2017-12-25 19:17:43 följande:

    Är jag gravid (om jag testar positivt på torsdag) så tänker jag dricka lite bubbel och vin ändå. Ingen fara på taket så tidigt.

    Då får vi hoppas att det har tagit sig denna gången :)


  • Alltidvi

    Ja just d för det finns absolut inga andra ursäkter varför man inte dricker.......

    Man måste inte dricka, är man vuxen bestämmer man sånt själv utan konstigheter vad har det med att bli påkommen att göra ?

    Du kanske borde tänka om, speciellt när man testar sig och får ett positivt gravtest och väl medveten om sin graviditet.


    Retrotessan skrev 2017-12-25 22:42:30 följande:

    Nej jag skojar faktiskt inte. För att inte bli påkommen på en nyårsfest så kommer jag ta mig ett glas bubbel. Kommer då vara i v.3 om det är positivt och då ligger ynglet i gulesäcken och kommer inte till skada så tidigt. Tro mig! Många vet inte ens om att de är gravida och har gjort rejäla fyllor innan de visste om att det varit gravida! Ingen fara på taket som sagt!


  • Alltidvi

    Tur du vet mer än forskare, barnmorskor o läkare mm

    Glad för din skull, nobelpris i medicin nästa år?

    Ditt resonemang är löjligt, är man medveten om en graviditet oavsett hur långt eller kort gånget man är borde man tänka efter, har inte med att göra hur mkt eller hur lite eller ofta man dricker.....

    Men ja du e ju vuxen och vet tydligen mkt bättre än alla andra, grattis :)

    Ditt val, ditt samvete


    Retrotessan skrev 2017-12-26 08:11:17 följande:

    Jag dricker sällan. Max ett glas vin var tredje månad och om jag då tar ett glas bubbel vid nyår gör som sagt inget. Det är inte så att jag dricker regelbundet och mkt. Självklart kommer jag avstå alkohol framöver. Tur att man är vuxen och får bestämma själv!

    Var tillexempel onykter på min bröllopsfest omedveten om att jag var gravid. Ut kom världens friskaste lilla tjej. Sköter man sig resten av graviditeten med kost och träning så anser jag att ett bubbel eller ett glas vin på nyår i v.3 ingen livsfara för ?ynglet?.


  • Alltidvi

    Dagens test är positivt så mys ti d idag o imorgon ÄL sker om ca 24-36 timmar :)

    Önskar er lycka till <3


    Liiiinda90 skrev 2017-12-27 14:41:57 följande:

    Hej!

    Skulle någon vänlig själ vilja hjälpa mig att tyda ägglossningstest.

    Detta är första gången jag testar ägglossningstest ????


  • Alltidvi

    Pevaryl kan man ta när man Örskär bli gravid, är gravid eller ammar :)

    Lycka till <3


    Lyckorus skrev 2017-12-29 13:47:48 följande:

    Gjorde ett graviditetstest imorse med sticka från Graviditetskollen, ÄL +7. Var så negativt det kan vara, men vet också att jag är tidigt ute. Hade dock hoppats på att kunna se något väldigt, väldigt svagt. Har BIM 3/1. Har noll symptom och svamp därnere (eller vad det nu är, svider gör det) men vågar inte behandla för det står att gravida kvinnor inte ska ta Canesten... Tog dock 3 ggr innan jag insåg det, tvättade bort 4 gången.

    Såhär ser dock min kurva ut i NC, så där ser det inte ut som att det är kört ännu åtminstone. Temperaturen är fortfarande förhållandevis hög så hoppas den stannar där. Vårt tredje försök och jag kämpar med att inte känna uppgivenhet redan nu.

    Hur är status för er andra? Någon med BIM omkring samma datum som jag som har symptom? Jag har knappt symptom vid mens förutom att jag är gnällig och irriterad på sambon så förväntar mig egentligen inga nu heller, men NÅGOT vore ju skönt att se. 


  • Alltidvi

    Vilken ÄL+ dag är du på ?

    Alltså hur många dagar efter ÄL?

    Kanske kanske kan ana ngt på en av dina bilder, hoppas på d bästa <3 :)


    Memlan skrev 2017-12-30 14:47:40 följande:

    Någon som ser något? Jag är ganska tidig tror jag, vet inte när jag ska ha mens då jag slutade med provera för över 3 veckor sen och borde fått mensen efter några dagar max men den kom aldrig.

    Har mått illa i två dagar och inte kunnat äta ordentligt på 3 dagar. Vi är flera som tycker oss se streck på alla jag tagit men svårt att få med på bild.


  • Alltidvi

    Är på ÄL+8, har känt mig lite extra varm som om jag ska bli sjuk o få feber... är ju den perioden av årstiderna så fr se om d e en liten baskelusk som springer runt i kroppen eller om vi lyckades önska extra hårt när vi hade älgjakt på julafton :)

    Bim 5/1


    Matildalinea skrev 2018-01-01 12:32:09 följande:

    Är på ÄL+6-7 och idag när jag letade efter nån ÄL flytning hittade jag det tillsammans med blod .. hoppas det är nidis men vågar absolut inte hoppas då jag hade en blödning på äl4 en annan gång (vet att det ör tidigt men man hoppads ju ändå) och dö va det inget, dock va detta efter mitt mf och de kan vara de som gjort att min kropp blev lite knäpp .. bara vänta och se, hur mår ni andra ? :) Vilken dag är ni på och vad har ni nu för tecken ?


  • Alltidvi

    Nej vi chillar och inväntar minst tills bim, tok tidigt innan med tanke på jag bara e på ÄL+8 idag :)

    Känner inga symptom jag inte brukar känna innan bim mer än lite som om jag ska få feber men som jag skrev det är dom månaderna på året där baciller härjar som braveheart karaktärer ^_^


    Matildalinea skrev 2018-01-01 15:54:05 följande:

    Snart då :D har ni bestämt när ni ska testa ? :) håller tummarna !


  • Alltidvi

    Attans önska nog inte tillräckligt för där kom mensen, punkligt som alltid.

    Round #4, lets go :)

  • Alltidvi

    Skrev nytt bim datum då mensen kom 5/1.... 29/1


    Airmos skrev 2018-01-10 13:47:52 följande:

    Kul :) Här kommer en lista jag börjat på. Om ni ser något som är fel eller om du saknas så kopiera bara listan, lägg till dig själv och lägg upp den på nytt. :) Jag har inte lagt så många på plus-listan än då det är så många att hålla koll på, men ni som pussat får jättegärna lägga till er. Kul att se hur många ni är än så länge. <3

     BIM lista 

    1/1 Annso123

    5/1 Alltidvi + Smile1234

    7/1 citrongräs

    11/1 stragge

    12/1 Lilj3 + josgos + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

    13/1 Woohooo

    15/1 Nardil

    17/1 maria1992

    20/1 levisen

    21/1 norrland91 + Lindsey77

    22/1 Airmos + Lucifer91

    29-30/1 carnations

    31/1 Anonym (newbie)

     

     lista

    10/1 josgos (BIM 12/1)

     

     


  • Alltidvi
    Lucille skrev 2018-01-25 12:39:05 följande:

    Måste fråga. Jag tog ut min hormonspiral fredag 5/1. Samma dag hade jag oskyddat sex. Jag borde haft min ägglossning ca 5-8:e. Nu är mensen en dag sen. Kan jag vara gravid, eller är mensen sen pga uttaget?


    Du får nog bästa svaret genom att kissa på ett graviditetstest :) 


    Vi kan inte sitta och gissa sånt till dig här inne, blir bara tokigt då hehe

    Good Luck :)

Svar på tråden BIM JANUARI 2018