• Anonym (Känsligt)

Avföring vaginan?

Hejsan,

så länge jag kan minnas har jag behövt torka bort bajs från slidan när jag har varit på toaletten och gjort nummer 2. Vi snackar inga rikliga mängder men visst finns det brunt spår på pappret tillsammans med urin.....är detta normalt eller bör man kolla upp det kanske?

• Svar på tråden Avföring vaginan?
  • 8airam8

Är det inte bara så att du torkar lite väl långt bak?

The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • Anonym (Hmm)

Hur torkar du dig? Jag har handen bakifrån och börjar torka mig från slidan och bakåt. Gör på det andra sättet (stoppar ner handen mellan benen och drar upp igen samma väg så är det väl klart det kan komma med avföring? Jag har aldrig det problemet

• EpicNurse

Har du fört barn? Isåfall kan det vara en gammal förlossningsskada som gör att det läcker avföring in i slidan.

Eller så är det bara som de ovan säger.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Pope Joan II
    Anonym (N) skrev 2017-12-20 09:32:05 följande:

Var tog Ts vägen

Vi kan väl hoppas på att hon sökte läkare för sina besvär. Det tycker jag att man ska göra om saker dyker upp på fel ställe av anledningar man inte själv kan härleda.
  • Anonym (N)
    Pope Joan II skrev 2017-12-20 09:37:25 följande:

Vi kan väl hoppas på att hon sökte läkare för sina besvär. Det tycker jag att man ska göra om saker dyker upp på fel ställe av anledningar man inte själv kan härleda.

Hoppas det också.

Ts om du fortfarande läser så tänker jag rent spontant på fistlar. Min syster jobbar på gyn och hon har berättat en del sådana historier om kvinnor som kommer in med avföring i slidan.
  • Anonym (Känsligt)

Hejsan,
    har precis bokat tid så förhoppningsvis ordnar det sig.
    Tack för tipsen! 

Svar på tråden Avföring vaginan?