• Anonym (Anonym)

Steril av kokain?!

Jag är orolig att mitt tidigare missbruk har påverkat min förmåga att bli gravid. Jag har gått på amfetamin och kokain tidigare. Jag har läst att kokain kan göra att man blir steril. Stämmer det?? Är det någon som gått på kokain och kunnat bli gravid senare?!

• Svar på tråden Steril av kokain?!
  • Anonym (Anonym)

Puff

• Anonym (äh)

Självklart, är det folk som gått på kokain som har fått barn senare. Kokain KAN man bli steril av. Men tycker helt ärligt inte att du ska vara jätte jätte orolig. Unnan du försöker få barn. Det blir lite som att gå runt, och vara rädd för att få lungcancer fast man slutat för 7 år sen,,, Det är inte lönt att hispa upp sig. Gjort är gjort, hoppas på det bästa istället. Glad

• Anonym (Anonym)
    Anonym (äh) skrev 2017-12-18 23:18:51 följande:

Självklart, är det folk som gått på kokain som har fått barn senare. Kokain KAN man bli steril av. Men tycker helt ärligt inte att du ska vara jätte jätte orolig. Unnan du försöker få barn. Det blir lite som att gå runt, och vara rädd för att få lungcancer fast man slutat för 7 år sen,,, Det är inte lönt att hispa upp sig. Gjort är gjort, hoppas på det bästa istället. 

Känner du någon som fått barn efter kokain missbruk?
  • Anonym (Anonym)
    jagärjagvemärdu skrev 2017-12-18 23:11:40 följande:

Var har du läst det?

På informationsidor om biverkningar om kokain
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (äh) skrev 2017-12-18 23:18:51 följande:

Självklart, är det folk som gått på kokain som har fått barn senare. Kokain KAN man bli steril av. Men tycker helt ärligt inte att du ska vara jätte jätte orolig. Unnan du försöker få barn. Det blir lite som att gå runt, och vara rädd för att få lungcancer fast man slutat för 7 år sen,,, Det är inte lönt att hispa upp sig. Gjort är gjort, hoppas på det bästa istället. 

På vilket sätt påverkar kokain fertiliteten?
  • klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-19 00:04:45 följande:
    På informationsidor om biverkningar om kokain

Om du ska ha en mer faktabaserad beskrivning av biverkningarna av kokain, så kan du inte vara på Svenska sidor.
    Du får söka dig utåt och leta efter oberoende forskning, kanske i länder där man tuggar cocablad har en del på området.

hur många meter var det?
  • Anonym (Anonym)
    klyban skrev 2017-12-19 16:53:15 följande:

Om du ska ha en mer faktabaserad beskrivning av biverkningarna av kokain, så kan du inte vara på Svenska sidor.

Du får söka dig utåt och leta efter oberoende forskning, kanske i länder där man tuggar cocablad har en del på området.

Varför kan man inte kolla på svenska sidor?
  • klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-19 17:52:06 följande:
    Varför kan man inte kolla på svenska sidor?

För de är selektiva, och även har problem med att hålla sig till fakta.
    Vi har inställning ljuga "for the greater good" här, vilket är en nobel tanke.
    Men efter internet slog igenom, så googlar bara folk istället och där uppenbarar sig en annan verklighet.
    Ingen vacker verklighet kring kokain ändå, men inte så illa som "infon" här.

hur många meter var det?
  • Anonym (Anonym)
    klyban skrev 2017-12-19 19:05:50 följande:

För de är selektiva, och även har problem med att hålla sig till fakta.

Vi har inställning ljuga "for the greater good" här, vilket är en nobel tanke.

Men efter internet slog igenom, så googlar bara folk istället och där uppenbarar sig en annan verklighet.

Ingen vacker verklighet kring kokain ändå, men inte så illa som "infon" här.

vet du någon som kunnat bli gravid efter kokain missbruk?
Svar på tråden Steril av kokain?!