• sommarsol17

Misstänkt missfall

Jag var till kvinnokliniken igår efter att ha blött i 12 dagar och har under denna tid haft en molande mensvärk. Ringde 1177 kvällen innan och sköterskan trodde det kunde vara ett missfall så bad mig kontakta vården dagen efter.

Började med Yasmin i slutet av november efter ett halvår drygt uppehåll pga test av hur jag skulle må utan p-piller. Men började med dessa igen då jag inte klarade av min svåra PMS. Hade oskyddat sex i början av oktober och sedan med skydd i slutet av okt. Nu var min mens någon vecka sen och tänkte att äntligen kom den i slutet av november, med några små bruna blödningar i ett par dagar men började sen efter ett par dagar med mer rikliga och den slutade aldrig blöda som sagt. Har innan denna haft två normala menstruationer utan problem, men denna var mer riklig och har aldrig haft så ont. Var väldigt tufft att jobba med värk.

Efter undersökning med ultraljud på kvinnokliniken igår så kunde inte läkaren se något som visade tecken på en graviditet, ej heller visade urinprovet med gravtest något. Slemhinnan var väldigt tunn efter att ha blött så mycket dock...

Kan det ha varit ett tidigt missfall eller är det en slags hormonrubbning som läkaren sen trodde? Har fått tabletter för att stoppa blödningen nu.

• Svar på tråden Misstänkt missfall
  • EpicNurse

Låter inte som ett missfall alls utan blödning relaterat tlll ppillerna.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • sommarsol17
    EpicNurse skrev 2017-12-19 12:30:01 följande:

Låter inte som ett missfall alls utan blödning relaterat tlll ppillerna.

Tar in Provera för blödningarna, läkaren tyckte jag kunde fortsätta med Yasmin under behandlingen av Provera (10 dgr) för att få i mig lite mer gulkroppshormon. Har fortfarande ont och blöder ännu...
Svar på tråden Misstänkt missfall