• halfbaked

    Tips på bra och lätt sulky

    Behöver en sulky till dottern 1.5 år då jag inte orkar bära henne överallt (gravid med tidiga sammandragningar). Har en Emmaljunga Super Nitro men den är för tung för att jag ska orka bära ner den 1 tr och lyfta in den i bilen. Vill ha en smidig och lätt, Emmaljungas sulky är t.ex. för klumpig och tung för mig tycker jag. Gärna någon som går dra i snö om det är plogat en liten bit, bor i norra Norrland.

    Verkar som att antingen är det en rejälare som Emmaljunga eller Kronans sulky som är nästan lika tunga som barnvagnen eller så är det skräpiga paraplysulkys med värdelösa däck...

  • Svar på tråden Tips på bra och lätt sulky
  • Jemp

    Jag fick tips om babyjogger city mini. Har bara provat den i affären dock, men smidig att bära och det var just en rejälare och mer terränggående sulky vi frågade om.

  • aerial

    Hade en Babyjogger City Lite, en aningens mindre än City Minin. Var jättenöjd med den!

  • Vickan I

    Jag älskade vår City mini GT från Babyjogger. Rek jag verkligen. Hjulen på GT är bättre i snö. Perfekt stor sufflett när det regnar/snöar.

  • Anonym (A)

    Kan du inte förvara sulkyn i bilen istället f.a kånkaden upp/nerför trappan?

  • MeandHim

    Babyjogger city mini GT bästa jag någonsin haft och så jäkla enkel att fälla ihop. Testa! Love it!

  • halfbaked
    Anonym (A) skrev 2017-12-20 22:15:49 följande:

    Kan du inte förvara sulkyn i bilen istället f.a kånkaden upp/nerför trappan?


    Men blir den ej fuktig efter ett tag? Dessutom har vi parkeringen en bit bort, vore skönt att kunna köra henne dit.
Svar på tråden Tips på bra och lätt sulky